قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > این ۱۰ نکته آرایشی را فراموش نکنید

این ۱۰ نکته آرایشی را فراموش نکنید

۱-با آرایش نخوابید:

آخر شب خسته  از فعالیت های روزانه می خواهید به رختخواب بروید شاید پاک کردن آرایش کار خیلی سختی به نظر برسد اما شاید بد نباشد که بدانید طی روز آلودگی های ناشی از آلودگیهای هوا، گرد و خاک ، دود ماشینها و عرق روی صورت شما نشسته است.پوست شما طی شب بازسازی خودش را انجام می دهد و اگر با این آلودگی ها بخوابید  تکلیف بازسازی پوست شما چیست؟

این ۱۰ نکته آرایشی را فراموش نکنید
این ۱۰ نکته آرایشی را فراموش نکنید

۲-برس ها و براش های آرایشی را مرتیا” بشویید:

این لوازم استعداد عجیبی در پرورش انواع آلودگیها و باکتریهای بیماری زا را در خود دارند.انتخاب با شماست برس تمیز یا آلوده؟

۳-صورت خودرا با آب ولرم بشویید:

آب داغ لایه محافظ پوست شما را از بین می برد آب سرد هم شاید برای پریدن خواب اول صبح خوب باشد ولی باعث تحریک پذیری صورت شما خواهد شد.

۴-مشکلات پوست خودرا جدی بگیرید!

بعضی از مشکلات پوستی فراتر دانش ماست.بنابراین وقتی به مشکل حادی در پوست خود بر می خورید بهتر است به متخصص مراجعه کنید که حداقل مشکل شما بدتر و بیشتر نشود.

۵-همیشه  از کرم ضد آفتاب استفاده کنید!

شاید این حرف تکراری باشد اما لازم است حتی وقتی هوا ابری است چون ۸۰ درصد اشعه مضر آفتاب از ابرها عبور می کنند.پس بسته به پوست خود کرم مناسب خودرا استفاده کنید.

۶-درون و بیرون بدن خودرا آب رسانی کنید!

ما اغلب با استفاده از کرم های آب رسان و لوسیون ها پوست خودرا آب رسانی می کنیم اما درون خودمان را  فراموش می کنیم.آب نقش بسیار مهمی در سم زدایی بدن ما دارد که بسیار بر زیبایی پوست ما تاثیر گذار هستند.

۷-موچین را غلاف کنید!

اینقدر با موچین به جان ابروهایتان نیفتید،آنها را مرتب کنید ، شانه کنید وقتی که بیش از حد بلند شدند یا عقب رفتند آنها را کوتاه کنید.

۸-جوش ها را به حال خودشان بگذارید!

وقتی جوش های صورت را دستکاری می کنید ، عفونت به لایه های پایین تر پوست نفوذ می کند و ناحیه بیشتری را درگیر می کند به جای این کار از صابون های آنتی باکتریال یا روغن درخت چای استفاده کنید.

۹-از سرم ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید!

 بعد از ۲۵ سالگی استفاده از سرم ها برای زیبایی پوست شما مفید خواهند بود ،پاک کنند های پوست ۵ تا ۱۰ درصد نفوذ پذیری دارند در حالیکه سرم ها تا ۷۰ درصد در پوست نفوذ می کنند.درست است که سرم ها گرانتر هستند اما لازم نیست مقدار زیادی روی پوست بمالید.

۱۰-به پوستتان مرخصی بدهید!

لااقل  هفته ای یکبار به پوستتان مرخصی بدهید و آرایش نکنید با این کار اجازه تنفس به پوست تان می دهید ، آرایش تان را پاک کنید و بگذاریدروغن ها و چربی های زائد از پوستتان جدا بشود با این کار پوست صورتتان شفاف و روشن خواهد شد.

مهم است که خودتان را دوست داشته باشید همانطور که هستید،  لباس و آرایش باید سرگرم کننده باشد، نه برای مخفی کردن ویژگی های  مثبت شما.

منبع : مجله good health

دیدگاهتان را بنویسید