قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > این ۵ کار را با موهایتان انجام ندهید

این ۵ کار را با موهایتان انجام ندهید

متخصصین دنیای زیبایی و بهداشت ایده های جالب وکاربردی در باره زیبایی و سلامت موهای شما دارند .این متخصصین برای درخشش و زیبایی موهای شما توصیه می کنند این ۵ کار را با موهایتان انجام ندهید.

۱-یا موهایتان را زیاد می شویید یا کم می شویید:

وقتی موهایتان را زیاد می شویید باعث از بین رفتن تمام روغن های طبیعی موها می شود و باعث شکنندگی موها می شود.اگر موها را دیر به دیر بشویید چربیها و آلودگیها باعث بسته شدن منافذ پوست سر شده و مانع رسیدن اکسیژن به ریشه و موها می شود.

۲-با آب داغ موهایتان را می شویید:

حرارت بالای آب دوش مثل این است که موهایتان را با اتو مو وسشوار خیلی داغ صاف کنید که باعث آسیب جدی به موهایتان می شود.دوش آب سرد یا ملایم باعث بسته شدن کولیتول ها و درخشندگی بیشتر موها می شود.

۳-پس از رنگ کردن مو از شامپوهای مخصوص استفاده نمی کنید:

اگر موهایتان را رنگ کرده اید حتما” از شامپو های مخصوص استفاده کنید در غیر این صورت رنگ موهایتان کمرنگ شده و موهایتان خشک و زبر می شود اما لازم نیست هر روز از این شامپو ها استفاده کنید.

۴-موهایتان را بلافاصله بعد از حمام و خیس شانه می کنید:

وزن موها وقتی خیس هستند زیاد است و خاصیت الاستیکی دارند برس کردن آنها باعث کشیده شدن و شکننده شدن و نازک شدن آنها می شود.بجای این کار بهتر است قبل از حمام کردن موهایتان را شانه کنید و سپس دوش بگیرید.

۵-موهایتان را باحوله خیلی خشن خشک می کنید:

لازم نیست موهایتان را با حوله این قدر خشن خشک کنید و به هر طرف بپیچانید .این کار باعث کشیده شدن موها، تضعیف ریشه های مو می شود به جای اینکار با سرانگشتان خودتان آرام موها را ماساژ دهید و خشک کنید.

منبع ریدرز دایجست

دیدگاهتان را بنویسید