قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > بارداری ونازایی > باردار نشدن تاچه مدت طبیعی است؟

باردار نشدن تاچه مدت طبیعی است؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر روی شانس باردار شدن در هر زنی تاثیر می‌گذارد اما مهم‌ترین عاملی را که می‌توان در این مورد موثر در نظر گرفت، شرایط بدنی فرد است.

به طور عادی بیشتر زوج‌ها بعد از چند ماه تلاش برای بارداری موفق می‌شوند، اما افرادی که دیر ازدواج می‌کنند و از سوی دیگر دیرباردار می‌شوند، یا زوج‌های که عادت به استعمال دخانیات دارند بر روند باروریشان اثر گذاشته و باعث کاهش باروریشان خواهد شد.

کلیک کنید :علائم و درمان ناباروری در مردان‌

باردار نشدن تاچه مدت طبیعی است؟

اگر شما یک سال است که تلاش کردید، اما هنوز موفق نشدید بهتر است به متخصص زنان و نازایی مراجعه کنید تا علت دیر باردار شدن خود را بدانید. افرادی که سن بالای ۳۵ دارند اگر طی مدت ۶ ماه باردار نشوند به این اتفاق بی توجهی نکنند. در یک آمار نشان داده شد، ۳۰ درصد زوج‌ها در ماه اول، ۶۰ درصد در سه ماه اول و ۸۰ درصد در سال اول تلاششان، موفق هستند. این آمار در سه سال اول به ۹۱ درصد و در ۴ سال به ۹۳ درصد می‌رسد.

زوج‌هایی که نابارورند نگران نباشند، زیرا با بهره‌گیری از روش‌های نوین پزشکی در کشور در نهایت باردار می‌شوند. اگر هم این روش‌ها موثر نبود؛ موارد دیگری مثل اهدا اسپرم و لقاح مصنوعی وجود دارد.

نقش سن در باروری

مشخص است که سن روی باروری تاثیر مستقیم دارد، زیرا کیفیت تخمک‌ها در بانوانی که سنشان بالا رفته، نسبت به جوانتر‌ها کمتر می‌شود. این بدان معناست که تخمک‌های کمی قادر هستند که به اسپرم بچسبند و لقاح اتفاق بیفتد.

کلیک کنید :چه چیزی باعث ناباروری زنان می شود؟

راه‌های افزایش شانس بارداری سالم

سالم زندگی کردن را فراموش نکنید و بدن خود را برای باروری سالم آماده کنید؛ اگر اضافه وزن یا کمبود وزن دارید به بهبود آن اهمیت بدهید، سلامت عمومی بدن و روحیه شما جزو مهمترین عواملی ست که بر باروری تاثیر دارد پس حتما چکاپ انجام دهید. اگر سیگار مصرف می‌کنید آن را ترک کنید، الکل مصرف نکنید و کافئین را کمتر مصرف کنید. بدن برای بارداری به موادمغذی و ویتامین احتیاج دارد پس به مصرف آن‌ها اهمیت بدهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید