قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > با زبان بدن تان موفقیت کسب کنید

با زبان بدن تان موفقیت کسب کنید

زبان بدن یکی از مولفه های مهم در موفقیت افرادی است که در اطرافیان شما هستند. اگر می خواهید با رازهای موفقیت این افراد آشنا شوید کافی است زبان بدن آنها را بدانید.

bodylanguage

رازهایی درباره زبان بدن افراد موفق که بهتر است بدانید

گاهی اوقات حرکات شما از آن چه می گویید اهمیت بیشتری پیدا می کند. نگاهی به این ده روش برای استفاده از زبان بدن به منظور کسب برتری بیندازید.

شما بدن تان را کنترل می کنید، اما بدن تان نیز شما را کنترل می کند. ژست های ساده هرکدام تاثیر شگرفی بر نحوه تفکر، احساس یا عملکرد شما دارند. اما این موضوع بدان معنا نیست که شما برای سود بردن از زبان بدن باید ورزشکار یا بندباز باشید. شما کماکان می توانید خودتان باشید. فقط با این تفاوت که الان می توانید خود بهتری از خود بسازید.

1 – دراز بکشید، خلاق تر باشید

براساس گفته دکتر دارن لیپنیکی، استاد دانشگاه ملی استرالیا، دراز کشیدن می تواند به خلاقیت بیشتر منجر شود. او می گوید: «ممکن است خلاقانه ترین افکار زمانی به ذهن ما برسد که به پشت دراز کشیده ایم. یکی از دلایل این موضوع این می تواند باشد که ماده شیمیایی نور آدرنالین در زمانی که ایستاده ایم بیشتر آزاد می شود و این ماده مانع توانایی ما در تفکر خلاقانه است.» اکنون شما بهانه بسیار خوبی برای درازکشیدن و تفکر دارید.

2 – برای موفق شدن دستان تان را به سینه بزنید، با این کار مصمم تر می شوید

به اندازه کافی عجیب است که دست به سینه بودن باعث شود که شما مدت بیشتری را برای یک مساله غیرقابل حل اختصاص دهید و عملکرد بهتری در زمینه مسائل قابل حل داشته باشید. این موضوع واقعا جالب است؛ چون مقاومت، همان ویژگی ست که بیشتر کارآفرینان موفق به شدت به آن احتیاج دارند. هروقت که احساس گرفتاری کردید، دستان تان را به سینه بزنید و سپس به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

3 – مانند سوپرمن بایستید، اعتماد به نفس به دست آورید

با توجه به گفته امی کادی، استاد دانشگاه هاروارد، دو دقیقه ایستادن در موضع قدرت صاف ایستادن، دستان را به سمت آسمان گرفتن و یا مانند سوپرمن دست به کمر ایستادن- سطح اعتماد به نفس را به طوری ویژه ای افزایش می دهد. این کار را قبل از ورود به جایی که می دانید در آن احساس اضطراب، ناامنی و ترس خواهید داشت، انجام دهید (فقط مطمئن شوید که کسی شما را نمی بیند). من همیشه این کار را پیش از هر مصاحبه ای انجام می دهم؛ چون واقعا کارساز است.

4 – عضلات تان را سفت کنید، عزم راسخ به دست آورید

می دانید که چطور قبل از تزریق آمپول خودتان را سفت می کنید. این روش بدن شما برای کمترکردن درد است. فشردن عضلات همچنین به شما کمک می کند تا در هنگام شنیدن جواب منفی متمرکزتر شوید.این کار حتی می تواند توانایی شما در مقاومت در برابر خوردن غذاهای وسوسه کننده را نیز افزایش دهد. (به نظر می رسد که ما در طول روز همیشه باید به فشردن عضلات مشغول باشیم)

5 – لبخند بزنید، استرس را کاهش دهید

اخم کردن، شکلک درآوردن و دیگر نشانه های ظاهری منفی به مغز فرمان می دهند که هرکاری که مشغول انجام آن هستید دشوار است. بنابراین بدن شما با آزادکردن کورتیزول واکنش نشان می دهد که باعث افزایش استرس شما می شود. استرس موجب استرس بیشتر می شود… و در زمان کوتاهی تبدیل به کوهی از آتش می شوید.

راه حل اینجاست :

خودتان را مجبور کنید که لبخند بزنید. حتی اگر هیچ چیز در آن شرایط تغییر نکند باز هم شما استرس کمتری خواهید داشت و پاداش تان در این است: زمانی که لخند بزنید، دیگر مردم نیز استرس کمتری را احساس خواهندکرد که البته باعث کاهش سطح استرس شما می شود. بنابراین هر دو استرس را با یک لبخند از بین ببرید. (به هر حال، لبخندزدن، ورزش کردن را نیز آسان تر می کند. به عنوان مثال شما دارید با وزنه های سنگین کار می کنید، به صورت طبیعی صورت تان را در هم می کشید. اما اگر خودتان را مجبور کنید که لبخند بزنید، می بیند که می توانید یک یا دو وزنه بیشتر بزنید. این کار را انجام دهید اما خود را برای نگاه های عجیب افراد حاضر در باشگاه آماده کنید.

6 – به آرامی تعظیم کنید، خودتان را در آسایش قرار دهید

خم کردن آرام سرتان به سمت جلو در هنگام ملاقات با دیگران تفاوت و فروتنی را به رخ می کشد و به از بین بردن هرگونه تفاوت جایگاه پیش فرض کمک می کند. دفعه بعد که شخصی را ملاقات کردید، به آرامی سرتان را به جلو خم کنید، لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید و نشان دهید که آن ملاقات موجب افتخار شما شده است. همه ما افرادی را که دوست مان دارند، دوست داریم، بنابراین اگر من به شما نشان دهم که واقعا دوست تان دارم، به سرعت شروع به دوست داشتن من می کنید و نشان می دهید که مرا دوست دارید… و این موضوع به من کمک می کند تا اعصابم را آرام کنم و سعی کنم خودم باشم.

7 – از دیگران تقلید کنید، احساسات شان را درک کنید

به نظر عجیب می رسد اما تحقیقات نشان داده است که تقلید از اظهارات غیرکلامی دیگران می تواند به شما کمک کند تا احساساتی را که تجربه می کنند، درک کنید. از آن جایی که ما احساسات مان را به صورت غیرکلامی نشان می دهیم، تقلید از آن نشانه ها به دلیل یک «مکانیسم بازخورد تو بر» بر احساسات خودمان تاثیر می گذارد. به طور خلاصه: از احساساتم تقلید کن تا بهتر درک کنی که چه احساسی دارم؛ یعنی بهتر می توانی به من کمک کنی تا از پس آن حساسیت برآیم. علاوه بر این، تقلید از احالات صورت (کاری که معمولا آن را بدون فکر انجام می دهیم) به دیگران این حس را می دهد که انگار آن تعامل مثبت بوده است.

8 – در یک زاویه بایستید، دعوا را کاهش دهید

زمانی که تنش ها در اوج خود قرار دارند، ایستادن روبروی یکدیگر احساس مقابله به مثل می دهد. اگر چیزی که می خواهید بگویید ممکن است طرف دیگر را به چالش بکشد. به آرامی از جا برخیزید و در یک گوشه بایستید یا بنشینید و اگر با شما مقابله شد، عقب نشینی نکنید. تنها به آن گوشه تغییر مکان بدهید. شما به طور مشخصی هرگونه مقابله پیش فرض را کاهش دهید و ممکن است مکالمه را کمتر خصمانه نشان دهید.

9 – از دستان تان استفاده کنید، حافظه را بهبود ببخشید

تحقیقات نشان داده است که به صحبت واداشتن کودکان حین یادگیری تاثیری بر افزایش یادگیری ندارد؛ بلکه به حرکت واداشتن آن ها کمک می کند تا اطلاعاتی را که کسب می کنند، در ذهن خود نگه دارند. اگر این موضوع برای کودکان اثبات شده، در مود ما نیز صدق می کند. طبق گفته یک پژوهشگر «ادا درآوردن، نقش سبب در یادگیری دارد. شاید به دلیل این که راه جایگزین و مجسمی به یادگیرندگان می دهد تا ایده های جدید را ارائه دهند.» از نظر من شیوه خوبی ست.

10 – آدامس بجوید، هوشیارتر باشید و در حالت بهتری قرار داشته باشید

درست است، شاید آدامس جویدن کاری حرفه ای در بسیاری جاها به نظر نرسد و باید از آن استفاده نکرد. با این حال تعدادی از مطالعه ها نشان می دهد که جویدن آدامس در محیط غیررسمی می تواند به هوشیاری بیشتر شما بیانجامد و زمان واکنش نشان دادن شما را ارتقا دهد، و توجه انتخابی و پایدارتان را بهبود بخشد و مزاج تان را بهبود دهد.

یک راه حل : دفعه بعدی که خواستید مساله دشواری را حل کنید، دراز بکشید، دستان تان را به سینه بزنید و یک آدامس بجوید. شاید، تنها شاید، این ترکیب برنده ای باشد که برای رسیدن به موفقیت بعدی تان نیاز دارید

منبع سیمرغ

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید