قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > برای رفع خستگی چکار کنیم؟

برای رفع خستگی چکار کنیم؟

۱-ماساژ پوست سر:

با انگشت ریشه موهایتان را شانه کنید.دست را درحالیکه به پوست سر فشار می دهید به سمت فرق سر برده با قسمت گوشتی سرانگشت ها ماساژ دهید.سپس تمامی سطح جمجمه را با نوک انگشتان به حالت حرکات دورانی کوچک ماساژ دهید.بعد با شست هر دو دست ، از گوشه سر تا پس سر را ماساژ دهید تا هردو انگشت به هم ملحق شوند .این حرکات را چند بار تکرار کنید.

۲-ماساژ بازو(دست):

برای سهولت در انجام این کار ، بهتر است بازوها را آغشته به کرم مرطوب کننده نمایید.ابتدا ماهیچه های خارجی بازو را که آویخته به شانه است، را بین کف دست وانگشتان بگیرید و سپس دست را تا بازو پایین بیاورید و دوباره به طرف شانه ها بالا ببرید.این حرکت را با قسمت داخلی  بازو نیز انجام دهید.سپس در حالیکه انگشتان را به ماهیچه ها فشار می  دهید(به جز شست) تا مچ دست پایین آمده و دوباره با فشار دادن انگشتان روی ماهیچه ها به سمت ماهیچه های خارجی بازو بالا ببرید.

برای رفع خستگی چکار کنیم؟
برای رفع خستگی چکار کنیم؟

۳-ماساژ ساق پا:

با کف دست راست ، قوزک پا را بگیرید و دست چپ را روی دست راست قرار دهید .همزمان وبطور آهسته در حالیکه با دو دست روی پا فشار می آورید تا قسمت ران دست ها را بالا بیاورید.

۴-ماساژ ماهیچه های ران:

دستها را روی سطح خارجی ران قرار دهید.ماهیچه را بین کف دست و انگشتها بگیرید و خوب فشار دهید و به همین ترتیب ماهیچه های ران وباسن  را ماساژ دهید .همین حرکت را با ماهیچه های دیگر انجام دهید.

۵-ماساژ کف پا:

روی قالی یا موکت بنشینید.یکی از پاها را جمع کنید طوریکه زانو در زیر چانه قرار بگیرد .به این ترتیب براحتی می توانید کف پا را ماساژ دهید.کف پا را با دو دست بگیرید طوریکه که انگشتان دست به سمت کف پا و دو انگشت شست روی پا قرار بگیرند.دستها را به سمت پاشنه پا حرکت دهید در حالیکه به سختی به کف پا  فشار می آورید.سپس با کمک انگشت شست ، تاندونها و انگشت های پا را تا قوزک پا ماساژ دهید.در پایان انگشت شست را بین دو انگشت گرفته، فشار دهید و به سمت خارج فشار دهید.

منابع:

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید