قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > برای موفقیت در کسب وکار از این سه ولخرجی پرهیز کنید

برای موفقیت در کسب وکار از این سه ولخرجی پرهیز کنید

اگر صاحب کسب و کاری هستید، حتما قدر پول را به خوبی می‌‌‏دانید و درک می‌‌‏کنید که امور مالی چقدر اهمیت دارند؛ اما ممکن است ناآگاهانه در زمینه‌‌‏هایی اسراف و ولخرجی کنید.

اگر قصد دارید برای صرفه‌‌‏جویی در هزینه‌‌‏ها و جلوگیری از خرج‌‌‏های بی‌‌‏مورد و اضافه، روند مخارج خود را بررسی کنید، به این سه حیطه نظری بیندازید :

۱-هزینه‌‌‏ای که صرف تدارکات کار می‌‌‏شود.

۲- هزینه‌‌‏ای که صرف سرویس‌‌‏ و خدمات می‌‌‏شود.

۳- هزینه‌‌‏ای که صرف فضای کار می‌‌‏شود.

۱– تدارکات :

– برای تدارکات و خرید لوازم مورد نیاز کار، تا حد امکان سعی کنید از منابع ارزان‌‌‏تر یا تخفیف‌‌‏دار خرید کنید.

بهتر است لوازم مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری کنید.

به دنبال تجهیزاتی بگردید که همزمان چند کار را باهم انجام می‌‌‏‌‌‏دهند؛ برای مثال دستگاه‌‌‏های فتوکپی‌‌‏ای پیدا کنید که اسکنر، پرینتر و فکس را هم در خود دارند.

– از لوازم و تجهیزات فعلی‌‌‏تان به‌‌‏خوبی نگه‌‌‏داری کنید تا مجبور به خرید مجدد و تعویض آنها نشوید.

– فقط چیزهایی را بخرید که واقعا به آنها نیاز دارید و از خرید وسایل دلخواه جلوگیری کنید.

۲- سرویس‌‌‏ها‌‌‏ و خدمات :

– پیش‌‌‏از پول دادن برای کارهای فنی، تحقیق کنید. از آنجا که بیشتر کسب و کارها متکی به تکنولوژی هستند و تعمیرات و سرویس وسایل و نرم‌‌‏افزارها معمولا پرهزینه است، خوب است که برای صرفه‌‌‏جویی، گزینه‌‌‏های کم هزینه اما با کیفیت را جستجو کنید.

– از استخدام کارکنان اضافی اجتناب کنید. با دقت مشخص کنید که چه موقعیت‌‌‏های شغلی واقعا نیاز به استخدام دارد.

– سعی کنید بودجه خود را بیشتر صرف گردش کار و کارکنان‌‌‏تان کنید.

– هزینه‌‌‏های ورودی و خروجی را پیگیری کنید.

وقتی پولی اضافه دارید، به جای خرج کردن همه آن به فکر پس‌‌‏انداز باشید. پس‌‌‏انداز و یا سرمایه گذاری اقدامی احتیاطی است که در بلند مدت در صورتی که بعدا مشکل مالی داشته باشید، به کسب و کارتان کمک می کند.

۳– فضای کاری :

از پرداخت هزینه‌‌‏ زیاد برای اجاره فضاهای گران اجتناب کنید. سعی کنید دفتر کاری کوچک بیابید یا محل کاری ارزان‌‌‏تر خارج از مرکز شهر انتخاب کنید، مگر این که لازم باشد در مرکز شهر مستقر شوید.

در مصرف انرژی صرفه‌‌‏جویی کنید. لامپ‌‏ها و لوازم دیگر را در زمان‌‌‏هایی که به آنها نیاز ندارید، خاموش کنید.

 درباره به اشتراک گذاری فضای اداری‌‌‏تان با دیگر کسب و کارهای کوچک هم فکر کنید؛ درصورت واجد شرایط بودن، گزینه خوبی برای صرفه‌‌‏جویی در هزینه‌‌‏ها است. در شرکت‌‌‏های اشتراکی، بودجه بندی و آینده نگری راهی مقرون به صرفه و کارآمد برای حفظ دارایی است.

باید توجه داشته باشید که وقتی بر هزینه‌‌‏های کسب و کارتان نظارت می‌‌‏کنید، داشتن ثبات و پیگیری مهم است. هر گونه تغییر جدیدی در بودجه خود اعمال می‌‌‏کنید، به آن بچسبید. پیروی از الزامات به سود کسب و کارتان است.

در صورتی که درباره این گونه مسائل تردید دارید، می‌‌‏توانید از مشاوران مالی یا حسابداران کمک بگیرید.

منبع : اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید