قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > برنامه روزانه افراد مشهور چگونه شروع می شود؟

برنامه روزانه افراد مشهور چگونه شروع می شود؟

سیاستمداران و افراد مشهور در یک نکته مشترک هستند و آن کم‌خوابی و کار زیاد است . مارگارت تاچر تنها ۴ ساعت می‌خوابید و مدیر تسلا ٢ ساعت.

برنامه  روزانه افراد مشهور چگونه شروع می شود؟
برنامه روزانه افراد مشهور چگونه شروع می شود؟

خالق فیسبوک، مارک زاکربرگ که تقریبا همیشه تی‌شرت خاکستری ساده‌ای را بر تن دارد، در مصاحبه سال ٢٠١۴ گفت که پوشیدن پیراهن‌های مشابه کمک می‌کند تا او کمترین امکان را برای تصمیم‌گیری داشته باشد و بلافاصله به سراغ کار کردن برود. او معمولا زیاد نمی‌خوابد و گاه تا شش صبح با کارمندان فیسبوک در حال گفت‌وگو است.

برنامه روزانه افراد مشهور چگونه شروع می شود؟

طبق گزارش سان، دیوید کامرون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، روز خود را از ساعت شش صبح شروع می‌کند و ساعت هشت با همسرش، سامانتا و بچه‌هایش برای خوردن صبحانه کنار هم جمع می‌شوند. او پیش از این وقتی که در محل نخست‌وزیری «شماره ١٠ خیابان داونینگ» مستقر بودند، برنامه‌ریزی کرده بود که فرزندانش باید صبح، قبل از رفتن به مدرسه «کاری را» انجام دهند. کامرون همچنین به‌ شدت پیگیر اخبار بود و هر روز صبح خبرها را مرور می‌کرد اما دیدن تلویزیون در صبح را ممنوع کرده بود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) هر روز صبح ساعت ۶:۴۵ بیدار می‌شود و به ورزشگاه می‌رود. اوباما پس از آن برای خوردن صبحانه با خانواده برمی‌گردد. وقتی دخترانش از خانه خارج می‌شوند، وقت آن رسیده تا به کسب‌ و کار جدی درباره سیاست یا زندگی بپردازد.

هاوارد شولتز، مدیرعامل استارباکس، در مصاحبه سال ٢٠١٢ با بیزینس هفتگی، درباره این که او هر روز صبح از ساعت ۴:٣٠ بلند می‌شود تا به گردش برود و با همسرش در ساعت ۵:۴۵ صبح قهوه‌ای بخورد، صحبت کرده بود. او حتی جزئیات و نحوه خوردن قهوه مخصوص سوماترایش را بیان کرده بود.

استیو جابز، مدیر اجرایی سابق اپل، هر روز، صبح خود را با یک سخنرانی انگیزشی آغاز می‌کرد. استیو جابز که برای همه با لباس‌های سیاه‌وسفید، یقه‌دار و تبدیل اپل به بزرگ‌ترین شرکت در جهان، مشهور است، در اواخر عمرش هر روز صبح یک کار ساده انجام می‌داد و اطمینان حاصل می‌کرد که او بهترین کارها را برای خودش انجام می‌دهد. پس از بیدار شدن از خواب، جابز به سراغ آینه می‌رفت، به خود نگاه می‌کرد و می‌پرسید: «اگر امروز آخرین روز زندگی من بود، آیا می‌توانم با آن چه امروز می‌خواهم انجام دهم، خوشحال باشم؟» اگر جواب به خودش نه بود، احساس می‌کرد که نیاز به تغییر وجود دارد.

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و شاید پولدارترین فرد جهان، تمایل به آموزش ذهن و بدن را در خود احساس می‌کند. بیل گیتس یک ساعت روی تردمیل به انجام تمرینات می‌پردازد.

بنیان‌گذار آمازون، غول تجارت الکترونیک، بر خلاف بسیاری از افراد موفق جهان، آدمِ صبح زود بیدار شدن نیست و بر خواب شبانه تأکید دارد. جف بازو در سال ١٩٩٩ به وال‌استریت‌ژورنال گفت که احساس می‌کند روز بهتری خواهد داشت اگر هشت ساعت را خوابیده باشد. او از ملاقات‌های صبحگاهی اجتناب می‌کند، بنابراین لزومی برای استفاده از ساعت‌های زنگ‌دار وجود ندارد. صبحانه مفصل و سالمی با خانواده‌اش می‌خورد و روز خود را با آرامش آغاز می‌کند.»

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید