قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > بهترین غذاها برای لاغری شکم و پهلو

بهترین غذاها برای لاغری شکم و پهلو

وسوسه برای انتخاب انواع رژیم‌های لاغری باعث شده افرادی که به دنبال رسیدن به اهداف تناسب اندام هستند، فراموش کنند که به آسانی می‌توانند عادت‌های سالم غذایی را در خود پرورش داده و به این ترتیب بر مشکل اضافه وزن فائق آیند.
بهترین غذاها برای لاغری شکم و پهلو
بهترین غذاها برای لاغری شکم و پهلو

به گزارش آوای سلامت به نقل از readersdigest مستندات علمی نشان می‌‌دهند اشخاصی که همواره وزن مناسبی دارند دارای عادت‌های غذایی مشابهی هستند.

به جز چندین تفاوت کوچک ژنتیکی، تفاوت فیزیکی چندانی بین شما و دوست لاغرتان نیست و همه چیز به عادت‌های غذایی مختلف شما باز می‌گردد. در اینجا بهترین گزینه‌های غذایی که پای ثابت در رژیم افراد لاغر دارند، معرفی شده‌اند:

  • چای سبز: مطالعات محققان ژاپنی نشان داده افرادی که روزانه بیش از ۵ فنجان چای سبز می‌نوشند، به دلیل سطح بالای کاتچین آن، به طور قابل توجهی وزن از دست می‌دهند و میزان چاقی شکمی‌شان به حداقل می رسد. مصرف چای سبز میزان انرژی بدن را افزایش می‌دهد.
  • آجیل: محتوای فیبر و پروتئین موجود در آجیل به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهد و کمتر احساس گرسنگی می‌کنید. بادام، پسته و بادام زمینی در میان انواع آجیل، حاوی کمترین میزان کالری و چربی هستند.
  • لبنیات: مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه هاروارد که بر روی ۷ هزار فرد بزرگسال انجام شده، نشان می‌دهد، افرادی که حداقل دوبار در هفته محصولات کم چرب یا بدون چربی لبنی مصرف می‌کنند، ۳۷ درصد کمتر از سایرین به چاقی مبتلا می‌شوند. سطح بالایی از کلسیم در این محصولات به تنظیم سوخت و ساز چربی‌ها کمک می‌کند. مطالعات قبلی رابطه بین مصرف زیاد لبنیات کم چرب و کاهش چربی شکمی را نشان داده بود.
  • جو: مصرف بلغور جو در وعده صبحانه به دلیل وجود محتوای فیبر بالا، منجر به تسریع متابولیسم و احساس سیری طولانی مدت می‌شود. مطالعات نشان داده کسانی که کمتر از ۶ گرم فیبر در روز به بدن می‌رسانند، بیش از کسانی که مصرف فیبر روزانه‌شان بالای ۱۱ گرم است، به اضافه وزن و چاقی مبتلا می‌شوند.
  • آووکادو: مطالعات نشان داده کسانی که نیمی از آووکادو را در وعده ناهار مصرف می‌کنند، احساس سیری طولانی مدت دارند و کمتر به ریزه خواری روی می‌آورند. آووکادو یک خاصیت دیگر هم دارد و آن پایدار نگه داشتن سطح قند خون است.
  • فلفل تند: کسانی که فلفل تند را همراه با وعده‌های غذایی‌شان مصرف می‌کنند، کمتر تمایل به مصرف غذاهای بسیار چرب، شور و شیرین دارند. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که کپسایسین موجود در فلفل تند باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید