قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > در تابستان چگونه ورزش کنیم؟

در تابستان چگونه ورزش کنیم؟

چگونگی ورزش کردن در فصل گرما اهمیت بسیاری دارد ، به خصوص برای افرادی که بصورت غیر حرفه ای ورزش می کنند.توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

1-ورزش کردن در فصل تابستان سبب هدر رفتن بخش زیادی از آب و املاح بدن می شود.به همین دلیل زمانی را که ورزشکار برای تمرین انتخاب می کند، باید مناسب باشد.ورزش کردن هنگام ظهر و زمانی آفتاب مستقیم به زمین می تابد، صحیح نیست ، بهتر است زمان تمرین صبح زود و یا در هنگام بعدازظهر باشد.

2-ورزش کردن در هوای آلوده ، در هوای راکد مناسب نیست و فرد باید در هوای سالم ورزش کند.

3-لباس ورزشکار در فصل گرما با دیگر فصل ها متفاوت است،به این ترتیب که با گرم شدن هوا ورزشکار باید از لباس نخی استفاده کند طوری که اگر عرق کرد لباس به تنش نچسبد، چرا که ممکن است موجب بیماریهای پوستی شود.

4-بهتر است از لباس رنگ روشن استفاده شود و چسبان نباشد.

5-مسئله مهم در هنگام ورزش این است که هیچ محدودیتی برای استفاده از مایعات نیست.

6-ورزشکار می تواند مایعات زیادی مصرف کند، مثلا” فرد از زمان شروع تا پایان تمرین هر چقدر که می خواهد آب مصرف کند، بدون اینکه عوارضی برای ورزشکار داشته باشد، البته استفاده از مایعات قندی هم کمبودها را جبران می کند.

7- تمرینات هوازی در فصل گرما مناسب هستند.پیاده روی ، بازی تنیس، دوچرخه سواری و شنا همگی از ورزشهای هوازی هستند.ورزشهای هوازی با رساندن اکسیژن بیشتر به بدن ، سطح اکسیژن خون را افزایش می دهند و به تناسب اندام نیز کمک می کنند.

8-دویدن و پیاده روی ورزشهایی هستند که هزینه خاصی ندارند و مناسب برای صبح و یا بعد از ظهرهای تابستان هستند.

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید