قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سرگرمی > تست روانشناسی > تست روانشناسی آتشفشان بزرگ

تست روانشناسی آتشفشان بزرگ

تصور کنید از دور در حال تماشای فوران یک آتشفشان بزرگ هستید.کدام یک از جملات زیر از ذهنتان می گذرد ؟ کدام جمله احساس شما را بهتر بیان می‌کند ؟

تست روانشناسی آتشفشان بزرگ
تست روانشناسی آتشفشان بزرگ

۱-شاید این خشم طبیعت هشداری به ما انسان هاست تا دست از تخریب طبیعت برداریم.

۲- حدس می زنم فشار زیادی از داخل زمین به کوه وارد شده است.

۳- این یک نشانه است! چقدر تحت تاثیر قرار گرفتم.

۴- وای خدای من چقدر شگفت انگیز!

تفسیر:

افکاری که در مورد فوران آتشفشان ، از ذهنتان عبور کردند ، به نوعی واکنشی هستند که شما به یک مرجع قدرت مثل پدر یا مادر،رئیس ، مدیر یا معلم مدرسه و امثال آنها به خصوص زمانی که خشمگین می شود ، نشان می دهید.

۱- شاید این خشم طبیعت هشداری به ما انسان هاست تا دست از تخریب طبیعت برداریم.

شما فرد مسئولیت پذیری هستید و وقتی موجب ناراحتی و عصبانیت فرد دیگری شوید مسئولیت آن را به عهده می گیرید و سرزنش های اورا می پذیرید. این حساسیت شماو برخورد بالغانه به شما فرصت می دهد تا هر سوءتفاهم و مشکلاتی را که ایجاد کرده اید ، برطرف کنید.

۲- حدس می زنم فشار زیادی از داخل زمین به کوه وارد شده است.

شما همواره مسئولیت اشتباهات و خطا ها را به گردن دیگران می اندازید.حتی اگر بدانید که در بروز مشکلاتی شما مقصر بوده اید.سعی می کنید فرد دیگری را بیابید تا اورا قبل از خودتان مقصر نشان بدهید. در واقع همواره یک نفر موجب شده که شما اشتباهی را مرتکب شوید.

۳- این یک نشانه است! چقدر تحت تاثیر قرار گرفتم.

شما انتقادات و حتی واکنش های نه چندان خوب را به شکل مثبتی برداشت می کنید ؛ البته همیشه آنها را گردن نمی گیرید.همین واکنش مثبت شما موجب می شود تاثیر خوبی بر فردی که در مقامی بالاتر از شما قرار دارد بگذارید و حتی اورا آرام کنید. گاهی چنان با مهارت با دیگران برخورد می کنید که او به کل فراموش می کند که به چه دلیل عصبانی شده بود.

۴- وای خدای من چقدر شگفت انگیز!

 

شما اصلا به جملات و کلماتی که از دهان یک فرد عصبانی بیرون می آید توجه نمی کنید و بسیاری اوقات آنها را نمی شنوید ، نه اینکه مشکل شنوایی داشته باشید ، شما عمدا نمی خواهید این کلمات را بشنوید. این واکنش شما موجب می شود در موقعیت های پر استرس مضطرب نشوید و بتوانید آرامش خود را حفظ کنید ، اما چون در این شرایط به صحبت‌های طرف مقابل توجه نمی کنید ، این فرصت را که بتوانید از اشتباهات خود درس بگیرید ، از دست می دهید.

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

 

دیدگاهتان را بنویسید