قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سرگرمی > تست روانشناسی > تست روانشناسی :آیا می‌توانید عاشق شوید؟

تست روانشناسی :آیا می‌توانید عاشق شوید؟

چه بخواهیم و چه نخواهیم، اعتماد شرط اساسی در ارتباطات انسانی است؛ حتی در کارهای ساده‌ای مانند خوردن شکلات و یا سوار اتوبوس شدن.

آیا می‌توانید عاشق شوید؟
آیا می‌توانید عاشق شوید؟

اگر به کارخانه تولیدکننده شکلات اعتماد نداشته باشیم، شهامت خوردن آن  را  نخواهیم داشت؛ اگر به راننده اتوبوس اعتماد نکنیم، نمی‌توانیم سوار اتوبوس شویم. در واقع اولین شرط لذت‌بردن از زندگی این است که بتوانیم بر پایه اعتماد به همنوعانمان نیازهای خود را برطرف کنیم.

مسلما تمایل شما به اعتمادکردن به دیگران، رابطه‌ای مستقیم با نوع تربیت شما دارد. شما از کودکی آموخته‌اید قبل از آنکه بتوانید به کسی اعتماد کنید، باید طرف مقابل را ارزیابی و پیش‌بینی کنید که نتیجه اعتماد شما به طرف مقابل چه خواهد شد.

شاید به یکی از دوستانتان اعتماد کنید که در غیاب شما، به گل‌های باغچه آب بدهد اما اعتماد به دوست دیگرتان در حدی اعتماد دارید که رازهایتان را با او در میان می‌گذارید. برای اینکه بدانید آیا می‌توانید به فردی اعتماد کنید یا نه همیشه نمی‌توانید او را پیش‌بینی کنید و در موردش قضاوت داشته باشید.

شاید در قضاوت و پیش‌بینی‌هایتان مرتکب اشتباه شوید، برای اعتماد کردن در مورد مسائل مهم شناختن طرف مقابل مهم‌ترین عامل است.

برای عاشق‌شدن نیز باید نوعی از اعتماد میان دو طرف شکل بگیرد تا هر دو بتوانند زندگی خود را وقف یکدیگر کنند. تحقیقات روان‌شناسی نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان به دیگران اعتماد می‌کنند.

زمانی‌ که نتوانید به فردی اعتماد کنید، عمیق‌ترشدن رابطه و رسیدن به مرحله عاشقی برایتان بسیار دشوار خواهد بود؛ حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد شما علی‌رغم احساس عشق، هرگز نمی‌توانید ارتباط لذت‌بخشی در کنار یکدیگر داشته باشید؛ البته میزان اعتماد افراد به یکدیگر در طول زمان تغییر می‌کند؛ پس اگر در حال حاضر به فردی اعتماد دارید و یا برعکس اعتمادی میان شما دو نفر وجود ندارد، این وضعیت می‌تواند تغییر کند.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید عاشق فردی شوید و زندگی مشترک موفقی را با او آغاز کنید یا نه می‌توانید به سئوالات آزمون زیر پاسخ دهید. این آزمون تا حد زیادی دیدگاه شما را نشان می‌دهد.

  • ۱-معمولا به دیگران پول قرض نمی‌دهم؛ زیرا از دشواری‌های زمان پس گرفتن پولم بیزارم.صحیح    غلط
  • ۲-بیشتر افرادی که از دیگران انتقاد می‌کنند، می‌خواهند عیوب خودشان را پنهان کنند. آن‌ها در واقع اصلا نمی‌دانند چه می‌گویند.صحیح    غلط
  • ۳-بیشتر مردم نظر و دیدگاه واقعی‌شان را زمانی که برایشان سود داشته باشد پنهان می‌کنند.صحیح    غلط
  • ۴-بیشتر مردم زمانی‌که وسیله‌ای از کسی قرض بگیرند و به آن وسیله صدمه‌ای کوچک و غیر قابل دیدن بزنند مشکل ایجاد شده را پنهان می‌کنند و به قرض دهنده چیزی نمی‌گویند.صحیح    غلط
  • ۵-بیشتر مردن بیش‌از‌حد به دیگران وابسته هستند.صحیح    غلط
  • ۶-خیلی راحت می‌توانم دیگران را رها کنم.صحیح    غلط
  • ۷-اگر شرکت بگوید که چون سود کمی داشته و نمی‌تواند به کارمندان پاداش بدهد من در صداقت صاحبان شرکت شک می‌کنم.صحیح    غلط
  • ۸-بیشر افرادی‌که در سمت‌های مهم مشغول به کارند از مراجعان شان رشوه دریافت می‌کنند.صحیح    غلط
  • ۹-دلیل موفقیت افراد موفق این است که افراد مهمی را می‌شناسند نه اینکه کارهای مهمی را به خوبی می‌توانند انجام دهند.صحیح    غلط
  • ۱۰-مردم نسل امروز نسبت به افراد نسل قبل کمتر به مسایل اخلاقی اهمیت می‌دهند.

صحیح    غلط

نحوه امتیاز دهی :

هرپاسخ مثبت ۱ امتیاز لحاظ گردد.

امتیازات:

امتیاز ۸ تا ۱۰: شما خیلی سریع به دیگران اعتماد می‌کنید و به همین دلیل بسیار برایتان اتفاق افتاده که گول دیگران را بخورید و اعتمادتان برایتان مشکل ساز شود.

امتیاز ۵ تا ۷: شما در حد میانه قرار دارید، از برقراری ارتباطات جدید استقبال می‌کنید اما برای اینکه به کسی اعتماد کنید مدتی صبر می‌کنید تا او را بهتر بشناسید و زمانی آماده عاشق شدن و ازدواج می‌شوید که اعتماد لازم برای شروع زندگی مشترک میانتان ایجاد شده باشد.

امتیاز ۰ تا ۴: شما نسبت به بیشتر افراد مشکوک هستید، اعتماد کردن برایتان دشوار است. دیگران را بیش از حد بررسی می‌کنید و برای اینکه به فردی به عنوان شریک زندگیتان فکر کنید زمان زیادی وقت می‌گذارید به همین دلیل گاهی اوقات فرد مورد نظرتان را از دست می‌دهید.

اعتماد کردن به دیگران و برقراری ارتباطی عمیق که منجر به ازدواج می‌شود نوعی ریسک است. هر فردی هنگام شروع یک ارتباط نگران است که مبادا طرف مقابل او را نپذیرد، مبادا نتیجه اعتمادی که به او می‌کند چنان که دل‌خواه است نشود و از اعتمادی که کرده پشیمان شود. اما اگر می‌خواهید به دوران مجردی‌تان پایان دهید و وارد زندگی مشترک شوید راهی جز اعتماد کردن ندارید، در اوایل شروع ارتباط می‌توانید کمی دقیق‌تر شوید و طرف مقابلتان را به خوبی ارزیابی کنید و دریابید که آیا می‌تواند فرد مناسبی برای یک عمر زندگی مشترک باشد یا نه و زمانی‌که دریافتید او فرد قابل اعتمادی است دیگر نباید وسواس بیش از حد به خرج دهید. اعتمادی که بر پایه منطق ایجاد شده باشد و تمایل به پذیرش دیگران آن هم در حد منطقی و اصولی نشانه شخصیت با ثبات و قوی شما است.

دیدگاهتان را بنویسید