قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سرگرمی > تست روانشناسی > تست روانشناسی و شخصیت شناسی کاشتن دانه

تست روانشناسی و شخصیت شناسی کاشتن دانه

تصور کنید دانشمندی هستید که سعی دارد نوعی گیاه خاص را پرورش دهد .سال‌ها در آزمایشگاه برروی کاشت این گیاه که تنها با شرایط خاص می تواند رشد کند تحقیق و مطالعه کرده اید .شبهای زیادی را تا صبح بیدار مانده اید و تحقیق کرده اید، اکنون زحمات شما به نتیجه نزدیک شده اند .برای اینکه دریابید چقدر آزمایش های شما صحیح بوده اند باید در اولین مرحله ۱۰۰ دانه را دریک زمین کویری بکارید.چه تعداد از این دانه ها جوانه می زنند ورشد می کنند؟از صفر تا صد یک عدد را بگویید:

تفسیر:

عددی که حدس زده اید نشان دهنده میزان اعتماد به نفس شماست.دانشمند بودن شما در این بازی به معنای توانمندی در امور زندگی و کاری شماست.از طرف دیگر زمین کویری نشان دهنده موقعیت های دشوار زندگی است که شما را با دنیایی از شک و دودلی به توانایی‌های خود مواجه می کند. افرادی که رقم بالا تری را نام بردند اعتماد به نفس بالاتری دارند این افراد خود و توانایی هایشان را باور دارند و به خودشان اعتماد دارند که در شرایط دشوار قادرند از عهده مشکلاتشان برآمده و مساله را حل کنند. افرادی که عدد پایینی را انتخاب کردند نیز مسلما اعتماد به نفس پایینی دارند.

۹۹ یا ۱۰۰:

شما عدد بسیار بالایی را انتخاب کرده اید اینرا کمتر کسی انتخاب می کند .مراقب باشید گرفتار خود شیفتگی نشوید. شما گاهی اوقات تلاشهای دیگران را نادیده می گیرید وفقط خودتان را می بینید. به ندرت عیوب خودتان را قبول می کنید. یکی از ویژگیهای سلامت روان این است که فرد نقاط ضعف و قوت خود را ببیند و آنها را بپذیرد و برای رفع آنها تلاش کند.

۸۱ تا ۹۸:

شما خود و توانایی های تان را باور دارید و می توانید به عنوان مدیر یا رهبر یک گروه به خوبی از عهده وظایف تان برآمده و گروهتان را هدایت کنید.

۶۱ تا ۸۰:

شما مثبت اندیش و واقع نگر هستید .انتظار بهترینها را می کشید ودر عین حال خودتان را برای اتفاقات ناگوار نیز آماده می کنید.

۴۱ تا ۶۰:

میزان اعتماد به نفس شما در حد متوسط است نه خیلی بالا نه خیلی پایین .هنوز در پی آن هستید که نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید.مشکلات زندگی را می پذیرید وبرای مواجه با آنها آماده هستید. خودتان را باور کنید تا جهان شما را باور کند.

۲۱ تا ۴۰:

شما اگرچه خیلی به خود و توانایی های خود مشکوک و بدبین نیستید اما چالش‌هایی را که با آنها مواجه می شوید بیش از حد بزرگ جلوه می دهید.همین بزرگ کردن مسایل روی نظر دیگران نسبت به شما تاثیر منفی می‌گذارد. در چنین مواقعی بهترین راه برای اینکه بتوانید اعتماد دیگران را به خود جلب کنید این است که ابتدا خود اعتماد بیشتری به خود و توانایی های خود داشته باشید. به این ترتیب بدون شک عملکرد بهتری خواهید داشت.

۱ تا ۲۰:

باید ارزش بیشتری برای خود قائل باشید. روی نقاط قوت و توانایی های خود بیشتر تمرکز کرده و سعی کنید آنها را بیشتر ببینید. هیچ اشکالی ندارد اگر باور کنید که می توانید مانند بزرگترین و موفقترین افراد دنیا باشید وبه هر چیزی که می خواهید وبرای رسیدن به آن تلاش کرده اید ، دست یابید.یادتان باشد تنها مانعی که در مسیر موفقیت شما وجود دارد ، خودتان هستید ؛ چون باور ندارید که می توانید.

۰ :

شما نمی توانید تحمل کنید که مرتکب اشتباه شده یا شکست بخورید و همه چیز را برای خود تان غیر ممکن و دشوار می دانید. اگر تمرین نکنید با ترس های تان مواجه شوید ، هرگز نمی توانید طعم شادی و موفقیت را بچشید. تا زمانی که تجربه نکنید ،گرچه ظاهرا شکست نمی خورید اما به هیچ کدام از اهداف تان نیز نمی رسید و این خودش بزرگترین شکست محسوب می‌شود.

منبع : مجله موفقیت

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

 

دیدگاهتان را بنویسید