قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تست پاپ اسمیر برای کدام زنان غیر ضروری است؟

تست پاپ اسمیر برای کدام زنان غیر ضروری است؟

محققان انجمن سرطان آمریکا به تازگی اعلام کرده‌اند که بسیاری از زنان جوان و زنان زیر ۲۱ سال نیازی به معاینه لگن و تست تهاجمی پاپ‌اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم ندارند.

تست پاپ‌اسمیر برای کدام زنان غیرضروری است؟

به گزارش رویترز، سالانه در حدود ۴.۱ میلیون نفر از زنان در ایالات متحده تحت معاینات غیرضروری لگن قرار می‌گیرند و ۱.۶ میلیون نفر نیز تست تهاجمی پاپ اسمیر انجام می‌دهند.

این در حالی است که به گفته جین کویین، متخصص مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، معاینات غیرضروری لگن، معاینه بصری دهانه رحم و همچنین معاینه داخلی ارگان‌های تولید مثل می‌تواند به درمان‌ها و هزینه‌های غیر‌ضروری منتهی شود. به‌ویژه اینکه در بسیاری از زنان جوان، این معاینات همراه با ترس، اضطراب، خجالت، ناراحتی و درد است.

به گفته کارشناسان انجمن سرطان آمریکا، بیش از نیمی از این معاینات روی زنانی انجام می‌شود که نه مبتلا به بیماری‌های آمیزشی هستند، نه از دستگاه ضد‌بارداری داخل رحمی یا همان IUD استفاده می‌کنند و نه باردار شده‌اند.

به گفته کارشناسان تست پاپ‌اسمیر فقط برای اقلیت کمی از زنان جوان و زنان زیر ۲۱ سال که در معرض ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی هستند، فعالیت جنسی مکرر دارند و یا مبتلا به برخی سرطان‌ها هستند، توصیه می‌شود.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید