قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > مادران ونوزادان > تغذیه با شیر مادر باعث رفتار بهتر دوران کودکی می‌‌‏شود

تغذیه با شیر مادر باعث رفتار بهتر دوران کودکی می‌‌‏شود

نتایج مطالعه‌‌‏ای جدید نشان می‌‌‏دهد، کودکانی که در شش ماه اول زندگی تنها از شیر مادر استفاده کرده‌‌‏اند، رفتار بهتری در دوران پیش از دبستان دارند.

 مطالعه در آفریقای جنوبی و روی بیش از هزار و ۵۰۰ کودک انجام شده است. بر اساس این مطالعه میان رفتار کودکان در سن ۷ تا ۱۱ سالگی و مدت زمان تغذیه آن‌‌‏ها با شیر مادر در دوران نوزادی، ارتباط زیادی وجود دارد.

نتایج این مطالعه که در مجله پزشکی «PLOS» منتشر شد، می‌‌‏گوید که احتمال بروز علائم اختلالات رفتاری در کودکانی که در شش ماه اول زندگی تنها با شیر مادر تغذیه شده‌‌‏اند کمتر از کودکانی است که تنها یک ماه با شیر مادر تغذیه شده‌‌‏اند. محققان متوجه شدند که این اختلالات در صورت تغذیه نوزاد با شیر مادر در ۶ ماهه اول تا ۵۶ درصد کمتر از نوزادانی است که تنها یک ماه با شیر مادر تغذیه شده‌‌‏اند.

مقاله مرتبط:  آیا شیر مادر در ضریب هوشی کودک تاثیر دارد؟

«تامسون روچات» از شورای تحقیقات علوم انسانی در دوربان و نویسنده ارشد این مطالعه در کانادا گفت: «اهمیت تأثیر طول مدت تغذیه نوزادان با شیر مادر، بیشتر از فوایدی است که تاکنون مشخص شده است.»

وی همچنین گفت که کودکان با اختلالات رفتاری در مراحل بعدی زندگی با مشکلات اجتماعی چون خشونت و جرم، ضعف سلامت روانی و پیشرفت کم تحصیلی همراه هستند.

این تحقیق همچنین نشان داد که کودکان که در مهدکودک برای حداقل یک سال حضور دارند به احتمال ۷۴ درصد بیشتر قادر به برنامه ریزی، تمرکز و یادگیری هستند.

کودکانی که در خانه این مراقبتها را دریافت می‌‌‏کنند، به احتمال ۳۶ درصد بیشتر قادر به برنامه ریزی، تمرکز و یادگیری هستند.

نویسندگان این مطالعه اشاره کردند که مغز به این مهارت‌‌‏ها برای اولویت بندی وظایف و تمرکز برای رسیدن به اهداف نیاز دارد.

این مطالعه همچنین با تجزیه و تحلیل شماری از عوامل زیست محیطی که رشد کودک را تحت تأثیر قرار می‌‌‏دهد، نشان داد که احتمال ابتلا به مشکلات رفتاری در کودکانی که مادرانشان علائمی از مسائل مرتبط با بهداشت روانی و یا استرس شدید نشان می‌‌‏دهند، دو و نیم برابر بیشتر است.

منبع:اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید