قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > تمرین ساده برای آرامش و رفع خستگی شانه ها

تمرین ساده برای آرامش و رفع خستگی شانه ها

به کمک 2 تمرین زیر می توانید هم برای انجام فعالیتهای ورزشی جدی تر باشید و هم انرژی لازم را بدست آورید، هم تمرکز کنید و هم عضلات شانه تان را تقویت کنید

چهارزانو نشستن
چهارزانو نشستن

تمرین 1: روی زمین به صورت چهار زانو بشینید و دستها را روی زانو قراردهید ، آنهارا به همراه شانه ها بی حرکت و شل نگه دارید، نرم و آرام نفس بکشید .بسته یا باز بودن چشمهایتان مهم نیست ، البته شاید بسته بودن آنها به تمرکز شما کمک کند.

روبروی صورت خود عدد 8 لاتین را تصور کنید که بصورت افقی – مانند علامت بی نهایت – قرار گرفته است.با نوک بینی یا دهان خود سعی کنید که طرح عدد 8 را به صورت افقی روی هوا رسم کنید.

علامت بی نهایت
علامت بی نهایت

اول رسم این عدد را در جهت عقربه های ساعت انجام دهید، سپس برعکس ، فراموش نکنید که در حین تمرینات آرامش و تمرکر داشته باشید .

در حالیکه آرام و منظم تنفس می کنید،با انجام هر پنج مرتبه انجام این تمرین، دقایقی استراحتی کنید.

تمرین 2: تمرین سرشانه ها

روی زمین بشینید، دستهایتان را بی حرکت نگه دارید، در حالی که چشم ها بسته هستند، تنفس را آرام کنید.شانه ها را بطوری به صورت دورانی بچرخانید که تصور شود در هوا دایره رسم می کنید.گاهی جرکت را از جلو به عقب و گاهی از عقب به جلو انجام دهید.پس از چند مرتبه تمرین برای مثال 5 مرتبه ، استراحت کنید.این تمرین به رفع گرفتگی شانه ها و فسمت پشت قفسه سینه کمک می کند.

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید