قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > جلوگیری از آلزایمر با سیب و چای

جلوگیری از آلزایمر با سیب و چای

جلوگیری از آلزایمر با سیب و چای مطالعه جدیدی از سوی محققان است که در نشریه ساینس دیلی منتشر شده است.با ماهمراه باشید با ادامه این مطلب.

بیماری فراموشی که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که فلاونوئیدها، گروهی از ترکیبات شیمیایی گیاهی موجود چای، مرکبات، انواع توت‌ها ، سیب و حبوبات، می‌توانند خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهند.

به گزارش ساینس دیلی؛ مطالعات قبل نشان داده بودند که فلاونوئیدها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و انواع خاصی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهند.

فلاونوئیدها توانایی تقسیم و رشد سلول‌های سرطانی بدخیم را کم می‌کنند. آنها همچنین به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده و می‌توانند از آسیب سلولی جلوگیری کنند. فلاونوئیدها حتی التهاب را در بدن کاهش می‌دهند؛ امری که ویژگی مشترک بسیاری از بیماری‌های مزمن است.

خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل در اثر عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، سابقه خانوادگی، پیری، عوامل محیطی، برخی بیماری‌ها (چاقی و دیابت) و جنسیت بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل پیش‌بینی و پیشگیری از این بیماری اغلب دشوار است.

پیشگیری از آلزایمر

اما حالا مشخص شده که خوردن مقادیر زیاد سه کلاس فلاونوئیدها (فلاونول‌ها، آنتوسیانین‌ها و پلیمرهای فلاونوئید) باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر می‌شود.

 چای، سیب و گلابی منابع مشترک فلاونول‌ها و پلیمرهای فلاونوئید هستند. آنتوسیانین‌ها در انواع توت‌ها یافت می‌شوند و مصرف آنها در کنار سایر تغییرات سبک زندگی، مانند ترک سیگار، مدیریت وزن و ورزش، تاثیر بسیار بیشتری در پیشگیری از بیماری‌ها خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید