قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > جلوگیری از افزایش وزن در دوران قرنطینه

جلوگیری از افزایش وزن در دوران قرنطینه

بسیار مهم است رژیم غذایی سالم را رعایت کنید تا اطمینان حاصل کنید با چند روش ساده جلوگیری از افزایش وزن در دوران قرنطینه تلاش شما برای کنترل وزن تان به هدر نمی رود.

جلوگیری از افزایش وزن در دوران قرنطینه
جلوگیری از افزایش وزن در دوران قرنطینه

ورزش کنید

ثابت شده است که ورزش باعث بهبود روحیه شما و همچنین کاهش احساس افسردگی ، اضطراب و استرس می شود. بنابراین وقتی برای چند روز آینده خود برنامه ریزی می کنید ، ورزش و تغذیه سالم را در نظر بگیرید.

در حال حاضر ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی تان بسیار مهم به نظر می رسد. اما به جای ایجاد تغییرات بزرگ ، شاید بهتر باشد با چند مورد کوچکتر مانند غذا خوردن در یک بشقاب کوچکتر ، نوشیدن آب و تهیه غذا به روشی سالمتر شروع کنیم.

در بشقاب کوچک غذا بخورید

ثابت شده است که اندازه ظروف غذاخوری شما می تواند بر میزان غذا خوردن شما تأثیر بگذارد.

خوردن در یک بشقاب بزرگ می تواند غذای شما را کم نشان دهد در حالی که خوردن در یک بشقاب کوچک می تواند باعث زیاد دیده شدن آن شود.

با خوردن غذاها در ظروف کوچکتر ، می توانید مغز خود را فریب دهید که فکر کند بیشتر می خورید یا پرخوری می کنید.

آب بنوشید

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب ممکن است به کاهش وزن یا حفظ وزن کمک کند و حتی مقدار کالری هایی که روزانه می سوزانید را ، افزایش دهد.

مطالعات دیگر ، از کودکان گرفته تا سالمندان ، نشان داده است که کم آبی بدن می تواند باعث ایجاد اختلال در خلق و خو ، حافظه و عملکرد مغز شود.

عدم نوشیدن آب کافی می تواند یبوست ایجاد کند یک مشکل شایع است که حرکات روده و دفع  مدفوع را مختل می کند و می تواند باعث سردرد و میگرن شود.

آماده سازی غذا

طرز تهیه غذای شما می تواند تأثیرات مهمی بر سلامتی شما داشته باشد.  سرخ کردن یکی از روشهای رایج تهیه غذا است.

با این حال ، طی این روش های پخت و پز ، چندین ترکیب سمی بالقوه تشکیل می شود. همه این ترکیبات با چندین بیماری از جمله سرطان و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

در این مدت ، سرخ کردن غذاها را به حداقل برسانید تا سالم تر شود.

بیشتر بخوانید:

برای سلامتی چقدر باید آب بخوریم؟

دیدگاهتان را بنویسید