قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > درمان آکنه و جوش با سرکه سیب

درمان آکنه و جوش با سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر اینکه یکی از عوامل تأثیرگذار بر سلامتی است در مراقبت از سلول های پوستی نیز تاثیر به سزایی دارد و خواص سرکه سیب برای پوست مخصوصا درمان آکنه و جوش صورت واقعا حیرت انگیز است.
 
سرکه سیب حاوی استیک، سیتریک، لاکتیک و ساسنیک اسید است که می‌تواند عامل جوش صورت را به طور کلی از بین ببرد؛ در مطالعه‌ای بر روی ۲۲ نفر، لوسیون لاکتیک اسید به مدت یک‌سال به میزان ۲ بار در روز استفاده شد و نتایج حاصله کاهش قابل ملاحظه میزان جوش صورت را در این افراد نشان داد؛ بر این اساس پیش بینی می‌شود سرکه سیبب به دلیل کنترل باکتری‌های پوست می‌تواند برای حذف آکنه موثر باشد.
 

استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدیته بالا، در صورت قرار گرفتن به طور مستقل روی پوست به سوزش منجر می‌شود، البته این عوارض در مواجه طولانی مدت با سرکه سیب به وجود خواهد آمد و در کوتاه مدت چنین شرایطی کمتر ایجاد می‌شود؛ بدین ترتیب برای استفاده از خاصیت درمانی سرکه سیب آن را به میزان کم و به طور رقیق شده با آب مورد مصرف کنید.

درمان آکنه و جوش با سرکه سیب
درمان آکنه و جوش با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب برای جوش های پس از اصلاح

سرکه سیب حاوی اسید استیک است که از عفونت جلوگیری می‌کند و با نرم کردن پوست جوش‌های بعد از اصلاح را از بین می‌برد. برای انجام این درمان، مقداری عسل روی ناحیه‌ای که دچار مشکل است بمالید و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید. سپس، مقداری سرکه سیب را با یک تکه پنبه روی ناحیه بمالید و اجازه بدهید در معرض هوا خشک شود. برای رسیدن به نتایج مورد انتظار این روش را چند بار در روز تکرار کنید.

طریقه استفاده از سرکه سیب برای کاهش آکنه 

۱- می توانید به صورت موضعی و مستقیم با یک پنبه روی صورت بزنید.

۲- می توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب + یک لیوان آب گرم را صبح ناشتا میل کنید.

 

سرکه سیب چگونه به درمان آکنه کمک می کند

خاصیت ضد التهابی: سرکه سیب یک ماده ضد التهابی است که به کاهش تورم و درد جوش های سر سیاه، سر سفید و جوش دانه ها کمک می کند.

 

خاصیت سم زدایی طبیعی: خاصیت سم زدایی این سرکه به بدن کمک می کند تا از دست سم ها و رادیکال های آزاد که می تواند باعث ایجاد آکنه شود خلاص شود و در نهایت از میزان جوش ها کاسته شود.

 

کاهش نقاط قرمز: اسید موجود در سرکه سیب به کاهش نقاط قرمزی که بر اثر جوش ها ایجاد شده کمک می کند و باعث لطافت پوست می شود.

 

بازیابی تعادل PH پوست: شستن پوست تعادل PH آن را که کمی اسیدی است مختل می کند. استفاده از سرکه سیب به بازیابی این تعادل و بازگشت آن به حالت طبیعی کمک می کند و باعث افزایش سلامت پوست و در نتیجه کاهش پدیدار شدن آکنه می شود.

 

خشک کردن جوش ها: سرکه سیب یک ماده قابض بوده که باعث به هم فشرده شدن بافت های بدن می شود و در نتیجه آن جوش ها سریعتر خشک و ترمیم می شوند.

 

کاهش زخم ها: همانند کاهش نقاط قرمز، اسید موجود در سرکه سیب میزان زخم ایجاد شده توسط آکنه را کاهش داده و به چهره شما روشنی بیشتری می بخشد.

 

از بین بردن باکتری ها: سرکه سیب یک ماده ضد باکتریایی بوده و باکتری های موجود در جوش ها را هدف قرار می دهد و به بهبود سریع تر آنها کمک می کند.

در استفاده از سرکه سیب به این موارد دقت کنید

برای بار اول، بیش از حد نگذارید تونر روی بدنتان بماند چون باعث واکنش آلرژیک به سرکه سیب میشود.

 

برای استفاده از سرکه سیب، از یک بار در روز شروع کنید. موقعی که مطمئن شدیدبه آن آلرژی ندارید، میتونید آن را به دو بار در روز افزایش بدهید.

 

برای نسبت آب به سرکه هیچ مقدار دقیقی وجود ندارد، بهترین راه برای فهمیدن این موضوع، آزمایش و تشخیص آن است.

 

سعی کنید سرکه سیب رقیق نشده را بر روی پوستتان قرار ندهید، چون سرکه سیب یک نوع اسیداست و میتواند باعث آسیب به پوست بشود.

 

تونر را  از چشم و نواحی دور چشم دور نگه دارید.

 

افرادی که پوست حساس دارند نباید از این تونر استفاده کنند، چون میتواند باعث آسیب بیشتر به آنها شود.

 

بعضی افراد ممکن است قبل از ظاهر شدن فواید تونر، مشکل آکنه آنها بدتر شود. برای داشتن بهترین نتایج، تونر را به آرومی روی پوستتان قرار دهید.

منبع بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید