قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده

درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده

همانطور که می دانید بهترین روش برای رفع آسیب دیدگی موها کوتاه کردن آنهاست، اما با برخی درمانهای خانگی می توان آسیب دیدگی را رفع کرد و دوباره درخشش را به موهایتان برگرداند. لطفا ادامه مقاله کامل مراقبت از موهای آسیب دیده را در سایت میهنبُد بخوانید  تا بیشتر بدانید.

درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده
درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده

امروزه مردم موهای خود را در معرض انواع دستگاه های صاف کننده مو، شامپو های حاوی الکل و رنگ های شیمیایی قرار می دهند.طی این فرآیند ها موها آسیب می بینندو ظاهر ظریف، شکننده وخشک پیدا می کنند.

اگر شما موهای آسیب دیده داشته باشید وقتی موهایتان را خشک می کنید آنها درخشش و شفافیت لازم را ندارند.برخی از علائم موهای آسیب دیده عبارتند از چروک یا بافت شکننده، موخوره، شکستگی و بدون حالت و کشیدگی.

بیشترین علت های آسیب دیدگی مو عبارتند از استفاده بیش از حد از لوازم گرمایشی مثل اتو مو و سشوار، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، استفاده از شامپو های شیمیایی و حاوی الکل ، کلر موجود در استخرها . موهای شما نیز به دلیل برخی از بیما ریها  مانند تیروئید کم کار، سوء تغذیه، مشکل ارثی و …  آسیب می بیند.

درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده با تخم مرغ

یکی از چیزهایی که می توانید از آن برای درمان موهای آسیب دیده استفاده کنید ، تخم مرغ است. تخم مرغ می توانند موهای آسیب دیده را درمان کنند زیرا  مواد مغذی را برای مو فراهم می کند. پروتئین بالای موجود در آنها برای تقویت فولیکولهای مو مفید است. علاوه بر این، مواد مغذی در آنها به عنوان یک تهویه کننده عمیق عمل می کنند که به اضافه کردن بافت و درخشش به موهای ضعیف کمک می کند.

زرده تخم مرغ به شما کمک می کند تا یک درخشش طبیعی را در موهایتان داشته باشید و ریشه های مو را تغذیه کنید زیرا آنها حاوی مواد معدنی، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری هستند

در اینجا دو روش برای استفاده از تخم مرغ برای موهای آسیب دیده معرفی می شود:

روش اول:

۲عدد تخم مرغ با نصف فنجان ماست را مخلوط کنید. بعد، روغن بادام (۱ تا ۲/۱ قاشق غذاخوری) اضافه کنید و دوباره آن را هم بزنید تا بافت کرمی ایجاد شود. با این مخلوط مو و پوست سر خودرا ماساژ بدهید و با استفاده از یک حوله، سر خود را بپوشانید. بعد از ۳۰ دقیقه، مخلوط را با استفاده از آب سرد و شامپو بشویید.

روش دوم:

با یک تخم مرغ مو و پوست سر خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید. سپس، برای پوشاندن سر از کلاه دوش استفاده کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت، با استفاده از آب سرد و شامپو موهایتان را بشویید هر دو هفته   یکبار این کاررا انجام دهید.

درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از موثر ترین راه های خانگی برای موهای آسیب دیده است. روغن زیتون کمک می کند تا رطوبت  کوتیکول ها حفظ شود ، بنابراین لایه های آسیب دیده را بهبود می بخشد، و آن را با اسیدهای چرب، ویتامین E و چندین آنتی اکسیدان  محافظت می کند.

روش اول:

عسل (۲/۱ فنجان) و روغن زیتون (۴/۱ فنجان) را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را گرم کنید ، موها را با آن ماساژ دهید. پس از حدود نیم ساعت با  شامپو شستشو دهید. این درمان یک تا دو بار در هفته توصیه می شود.

روش دوم:

کمی روغن زیتون را گرم کرده و مو و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید و با یک حوله موهایتان را بپوشانید.پس از ۳۰ دقیقه با شامپو موهایتان را بشویید . هفته ای یکبار می توانید از این روش استفاده کنید.

 

درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده با ماست

ماست یکی از بهترین و قویترین  آنتی باکتریها و ضد قارچهاست.بنابراین برای درمان موهای آسیب دیده ، حذف شوره سر، کاهش خارش، پاک کردن پوست سر و دادن قدرت به مو عالی است.

یک فنجان ماست لازم دارید تا ماسک موی خودتان را درست کنید.ماست را روی پوست سر و موی خود بمالید.کلاه پلاستیکی روی سر خود بگذارید و ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب آنرا بشویید می توانید از شامپوی شیر برای شستشو هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید