قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > در مصرف ویتامین ث اغراق نکنید

در مصرف ویتامین ث اغراق نکنید

اگرچه با شیوع ویروس کرونا، خرید مکمل‌های ویتامین C از داروخانه‌ها به شدت افزایش یافته، اما این ویتامین قرار نیست درمانی برای ویروس جدید باشد یا به طور حتم از ابتلا به آن پیشگیری کند.

به گزارش چاینا دیلی؛ همانطور که کمبود ویتامین C به مدت طولانی باعث افزایش حساسیت به ویروس‌ها، ضعف سیستم ایمنی، ماندگار شدن عفونت در بدن و خونریزی لثه‌ها می‌شود، مصرف بیش از حد آن نیز خالی از عارضه نیست.

در مصرف ویتامین ث اغراق نکنید
در مصرف ویتامین ث اغراق نکنید

پزشکان هشدار داده‌اند که مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین C عوارض جدی مانند تکرر ادرار، اختلالات گوارشی، سنگ کلیه یا اسهال را به همراه خواهد داشت. یک قرص جوشان ویتامین C حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C است؛ یعنی ۷ برابر بیشتر از میزان نیاز روزانه شما به این ویتامین.

به گفته پزشکان، سبزی‌ها و میوه‌ها منابع خوبی از ویتامین C هستند و شما باید روزانه ۶۵ تا ۹۰ میلی‌گرم ویتامین C را با مصرف کافی این منابع به بدن‌تان برسانید.

پس لازم نیست افراد سالم مکمل‌های اضافی خریداری کنند تا از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنند. فراموش نکنید که مکمل‌های ویتامین C جایگزینی برای مواد غذایی تازه نیست.

در کنار مصرف منابع طبیعی ویتامین C، مصرف محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر غنی شده با پروبیوتیک، سرکه سیب و شکلات تلخ، برای افزایش باکتری‌های مفید روده و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید