قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ده توصیه ساده برای سلامتی

ده توصیه ساده برای سلامتی

ده توصیه ساده برای سلامتی
ده توصیه ساده برای سلامتی

۱-از خوردن غذاهایی که حاوی مقدار زیادی چربی ، نمک و کلسترول هستند خودداری کنید.

۲-همواره سعی کنید به طور منظم و سرموقع بخوابید .خوابیدن نامنظم باعث تحریک پذیری اعصاب ، عصبانیت، اختلال در خواب و بی خوابی می شود.براثر تجربه شما شخصا” می توانید زمان ومدت صحیح خواب و بیداری خودرا تعیین کنید.

۳-کوشش کنید تحت تاثیر عمل و عکس العملهایی که موجب انقباض عصبی و  عضلانی می شوند قرار نگیرید.زیرا فشارهای عصبی و انقباض عضلات باعث می شود که فشار خون ، چربی خون  و قند خون بالا رود و موجب استرس و ناراحتی های فراوان گردد.کوشش کنید تمرکز اعصاب داشته باشید.

۴-کوشش کنید به طور پایدار حرکت بدنی داشته باشید . ورزش برای جلوگیری از کاهش قوای عضلانی و جلوگیری از پیری زودرس معجزه می کند.لازم نیست که حتما” شما قهرمان شوید ، بلکه کافی است فقط بدن خودرا به حرکت درآورید.

۵-اگر برنامه غذایی شما مناسب باشد، مطمئن باشید که بدنتان  تمام ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز را از همان غذاها بدست خواهد آورد و احتیاجی به خوردن قرصهای ویتامین نخواهید داشت.بنابراین و به همین منظور هرگز از خوردن میوه ها و سبزیجات تازه غفلت نکنید.

۶-کوشش کنید همواره مثبت فکر کنید و به خاطر داشته باشید که افکار منفی و نامطلوب در مغز و اعصاب ، تولید مواد شیمیایی و سمی می کنند و کارایی مغز را به شدت کاهش می دهند.

۷-در همه موارد در دوست داشتن پیشی بگیرید و زندگی خودرا با محبت انسانها پر کنید .این موضوع بسیار مهم را هرگز فراموش نکنید که در بازار محبت هیچگاه ضرر وجود ندارد.

۸-کوشش کنید که از هر روز زندگی خود نهایت استفاده را بکنید و آنچه را که قادر به تغییر دادن آن به میل خود نیستید ، همانگونه که هست بپذیرید.

۹-کوشش کنید که عصبانیت و خودخوری را از خود دور کنید .به عقیده “هانی امسنیک” استاد بخش روانپزشکی  دانشگاه لندن ، اشخاصی که احساسات خودشان را کنترل می کنند و به اصطلاح خود خور هستند، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرطان می باشند.در حالیکه افراد عصبانی و پرخاشگر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

۱۰-افراد چاق برای از بین بردن چربیهای بدن لازم نیست که حتما” ورزشهای سنگین و خسته کننده انجام دهند.مثلا” دویدن سریع و انجام حرکات شدید ، که عضلات را زیر فشار قرار می دهند موجب سوزاندن کالری زیاد در بدن می شوند ولی به این معنی نیست که چربی اضافه را هم بسوزانند.

منابع:

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید