قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > ده عادت مشترکِ آدم های پر کار و موفق

ده عادت مشترکِ آدم های پر کار و موفق

تلاش و پشتکار، کلید موفقیت است. شاید صدها توصیه و جواب برای زندگیِ بهتر و موفق وجود داشته باشد ولی در نهایت همه چیز ختم می شود به اینکه چقدر در زمینه شغلی تان سازنده و فعال هستید.

ده عادت مشترکِ آدم های پر کار و موفق
ده عادت مشترکِ آدم های پر کار و موفق

درک این نکته هم مهم است که بدانید ظرفیت تان چقدر است؟ ما ماشین نیستیم و حتی وسایل تولید ماشینی هم اگر به درستی نگهداری و مواظبت نشوند از کار می افتند. برای اینکه در سازنده ترین موقعیت خودتان باشید باید بفهمید که چه می خواهید و چه چیزی احتیاج دارید:


۱- داشتن خواب منظم

داشتن ساعات و مقدار منظم خواب در روز ( بین ۶ تا ۸ ساعت )، بدون آنکه متوجه باشید تاثیر خارق العاده ایی در سیستم تولید و سازندگی تان دارد و فشار روحی و عصبی را کاهش خواهد داد.

۲- ساعات کار منظم

اینطور نیست که افراد پرکار نسبت به سلامت خود دقت به خرج می دهند ولی اغلب شان متوجه این نکته هستند که یک ذهنِ فعال و سازنده، محتاج بدنِِ سالم و فعال هم می باشد. حداقل نیم ساعت تمرین فیزیکی، قدم زدن و دویدن، انرژی عظیمی برای تان ایجاد می کند.

۳ – قطعه قطعه و قدم به قدم کار کنید

صرفه جویی، ستون فقرات هر فرایند تولیدی است. پراکندگی و از دست دادن دقائقی در اینجا و آنجا، یکباره ساعات محدود کار در روز را توام با هرز رفتن بی دلیلِ یک تا دو ساعت روزتان خواهد کرد. برای همین، بهترین کار، انجام وظائف و کارها به صورت واحدهای مجزا و کوچک شده است.

وقتی متمرکر می شوید که کار مشخصی انجام دهید برای خود بین ۲ تا ۴ عمل مشخص را تعیین کنید. در این وضعیت، مابین هر مجموعه از کارهای انجام شده، امکان استراحت، تمرکز و آمادگی مجدد فراهم می شود.

۴ – پرهیز از ملاقات های حضوری

ملاقات های شغلی معمولاً بسیار وقت گیر، طولانی و کم تاثیر هستند. اگر امکانش وجود دارد از آنها دوری کنید یا اجازه ندهید بیشتر از نیم ساعت از وقت تان را هدر دهد.

۵ – از سرعت خود گاهی بکاهید.

امکان ندارد با موتور داغ کرده به مقصد برسید. کار زیاد، بی سر و صدا افراد را از پای در خواهد آورد. موتزارت آنقدر از خودش کار کشید و دفاع بدنش چنان تحلیل رفت که با یک گلودرد ساده فوت کرد. هر از گاهی در بین ساعات و لحظات پر تنش کار، دست از آن بکشید و بگذارید مغزتان بدون هیچ حساب و کتابی برای خودش جولان دهد.

۶ – سکوت و تعمق

ذهن انسان فقط یکی از ابزارهای اصلی نیست بلکه خود ابزار است. از ذهن خود مراقبت کنید و به آن بها بدهید. ذهن ما مثل ماشین اتوماتیکی است که می تواند بدون درنگ کار کند ولی کار درستی نیست. شما ناگزیرید که کنترلِ اعمال و افکار را به دست بگیرید و از ورطه نگرانی های پایان نیافتنی برهانید. تمرکز و تامل ذهنی، قرار نیست مختصِ عارفان و درویشان باشد.

۷ – تشنه نمانید

پرکاری، پیگیری و پشتکار، انرژی زیادی از بدن طلب می کند. با غذا و بویژه نوشیدن آب، آن را شاداب نگه دارید. کمتر از دو نیم لیتر آب در روز ننوشید.

۸ – معاشرت های دستچین شده

نیاز اجتماعی بودن ضروری است و جلوی دیوانه شدن را می گیرد اما رفیق بازی برای آدم های بسیار فعال، مشکل ساز خواهد بود. معاشرت ها وقت گیر هستند و اگر دقت نکنیم باعث اصطکاک های ناخواسته می شوند. برای همین دور افرادی که انرژی و لذتی به شما نمی دهند را خط بکشید.

۹ – کار و زندگی فرقی با هم ندارند

شیفتگی به کارتان باعث عجین شدن آن با زندگی می شود. اگر عاشق کارتان نیستید و فقط وسیله ایی است برای دست یافتن به زندگی دلخواه، پس چاره ایی ندارید جز ارزیابی مثبت از کاری که می کنید.

۱۰ – خوشبینانه، آماده بدترین ها باشید.

اجازه ندهید بدگمانی ها در حین کار، در وجود شما رخنه کند. از چشم اندازهای بسیار مثبت کناره بگیرید اما در عین حال بدترین سرانجام ها را در افق کارتان بگنجانید. اهداف قدم به قدم داشته باشید. هیچ سناریویی آن طور که تنظیم کرده اید اتفاق نمی افتد. برای نقشه های آینده تان، از ایجاد جزئیات دوری بگزینید چون صرف وقتِ بی موردی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید