قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > ده نکته برای بازاریابی تلفنی بهتر

ده نکته برای بازاریابی تلفنی بهتر

فتح بازار از پشت تلفن:

بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی کار آسانی نیست و اغلب از بازاریابی حضوری سخت تر است.یکی از دلایل آن است که مشتری شما را نمی بیند.حتی اگر مشتری شمارا ملاقات نکند و نبیند،انتقال دادن تصویری حرفه ای از پشت تلفن برای موفقیت ،نیازمند تلاش زیاد است.این ده نکته می تواند به شما کمک کند حرفه ای به نظر برسید ودر بازاریابی تلفنی موفقتر عمل کنید.

۱-از هدفون استفاده کنید:

گذاشتن هدفون عاملی روانشناختی برای آمادگی کاری است،زمان فعالیت رسیده است!استفاده از هدفون دستهای شمارا آزاد می گذارد، طوری که بتوانید راحت یادداشت بردارید.با یادداشت کردن بهتر می توانید نکات مهم را مرور ، خلاصه و پیگیری کنید.

وقتی قرار نیست برای نگه داشتن گوشی تلفن بین گوشی وشانه تان تمرگز کنید می توانید بر مشتری تمرکز کنید.در ضمن خستگی عضلات گردن را نیز کاهش می دهید و احتمال افتادن گوشی از دستتان نیز کمتر میشود.

۲-ایستاده صحبت کنید:

آیا تا به حال دقت کرده اید چرا خوانندگان هنگام اجرای برنامه همیشه می ایستند؟این امر اتفاقی نیست.آنها می دانند صدایشان زمانی که پرده دیافراگم تا نشود با دامنه وقدرت بیشتری منتقل می شود.صاف بایستید و انرژی و شور وهیجانتان را به بیرون سرازیر کنید.

۳-یکنواخت صحبت نکنید:

با تن صدای یکنواخت و خسته کننده حرف نزنید.اطمینان حاصل کنید که تن صدایتان پیامی را که می خواهید ، به شنونده منتقل می کند.

کمی بلندتر ازحد معمول صحبت کنید.همین موضوع این حس را منتقل می کند که شما بسیار پر انرژی هستید.اکثر فروشندگان سریع صحبت می کنند.قبل از قطع تلفن از سوی مشتری با شور وهیجان نکات فروش را به گوش مشتری برسانید.

۴-کمتر حرف بزنید، بیشتر گوش بدهید.

هر چقدر بیشتر گوش بدهید ،اطلاعات بیشتری کسب می کنید.اگر فقط حرف بزنید و نخواهید چیزی بشنوید چیزی دستگیرتان نخواهد شد.

تنها با امکان صحبت دادن به مشتری می توانید اطلاعات کسب کنید و بهترین روش را برای پاسخ گویی به نیازهای او کشف کنید.مشتری شما را آدم باهوش و با معلومات بالا در نظر خواهد گرفت.

۵-بدنتان را آماده کنید:

گرم کردن صدا، گرم کردن بدن ، منقبض کردن وشل کردن عضلات صورت ، چند نفس عمیق ، قبل از برقراری تماسهای مهم انرژی وکارایی شما را چند برابر خواهد کرد.

۶-صدایتان را گرم کنید:

زمزمه کردن تمرینی عالی برای تارهای صوتی است.با همکارتان ، اعضای خانواده تان ، قبل از تماسهای مهم گپ بزنید.

۷-پیش از تماس تمرین کنید:

مقدمه ،جملات آغازکننده ،نوشته ها و دیالوگهای جلب مشتری ، پیگیری قراردادها و نوشته های مرتبط با موضوع صحبت را با خودتان یا همکارتان تمرین کنید.اگر زمانی را برای افزایش مهارتهای فروش در نظر بگیرید در مکالمه تلفنی نیز به عنوان یک حرفه ای ماهر ظاهر می شوید.

۸- تلفنهایتان را دسته بندی کنید:

برای مثال تمام تماسهای جلب مشتری را در یک چهارچوب زمانی مثلا دوساعت اول صبح ،در نظربگیرید و سپس روزتان را با یک جلسه اختصاص داده شده به پیگیری تلفنها دنبال کنید.

دست کم ده تلفن مشابه را دریک ردیف قرار دهید و پشت سرهم تماس بگیرید.به محض اینکه تماسها را یک به یک علامت زدید متوجه می شوید با هر تماس نتایج بهتری کسب می کنید.

۹- صدای تماسهایتان را ضبط کنید:

وقتی تماسهایتان را دوباره گوش دهید فرصتی برای ارزیابی خودتان خواهید داشت.آیا سریع صحبت کردید یا کند؟ تهاجمی بودید؟ خیلی حرف زدید؟ با انجام اینکار روشهایی را کشف می کنید که با آنها می توانید مهارت هایتان را افزایش دهید.

۱۰- یادداشت کنید:

تمام نکات مهمی را که مشتری می گوید یادداشت کنید. یادداشت خلاصه صحبتهای مشتری تمرکز شمارا افزایش می دهد و اعتماد مخاطب را افزایش می دهد .اگر وسط صحبتهای او چیزی به ذهنتان رسید همان لحظه بیان نکنید بلکه یادداشت کنید ودر زمان مناسب به او بگویید.

منابع:مجله موفقیت

گروه تولید محتوای میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید