قالب وردپرس افزونه وردپرس

دکوراسیون پر نشاط

راهکارهایی برای اینکه در فضای استانداردو دکوراسیون پر نشاط زندگی کنید

دکوراسیون پرنشاط
دکوراسیون پرنشاط

۱- شمع ، مظهری از عناصر چهارگانه

نمی توان منکر تاثیر عمیق محیط بر نشاط آدمها شد.در فنگ شویی استفاده از شمع و عود جایگاه ویژه ای دارد ، چون انرژی منفی را دور می کند و از قدرتمندترین عناصر یک دکوراسیون محسوب می‌شود. اما اغلب افراد شمع را برای زیبا شدن دکور خانه استفاده می کنند و کمتر اتفاق می افتد در خانه به غیر از مواقع قطع شدن برق یا سر میز شام ، شمع روشن شود.

اما گاهی بد نیست لامپها را خاموش کنید وبه جای آن شمع روشن کنید. فارغ از اینکه به نظر شما این نظریه صحیح یا غلط است ، سوختن شمع در یک فضای تاریک احساس آرامش را به آن مکان تزریق می کند. فنگ شویی شمع را مظهری از چهار عنصر آب ، باد ، خاک و آتش می داند.

۲- نور طبیعی در اولویت است

با وجودی که امروزه لامپ هایی با الهام از نور طبیعی تولید می شود ، هیچ کدام نمی تواند جایگزینی برای نور طبیعی باشند.در شرایطی که خانه شما نور طبیعی کمی دریافت می‌کند ، بهتر است اتاق خوابی را که نورگیر تراست ، به فرزندتان اختصاص دهید ، چرا که تشخیص صحیح رنگها در اتاقی با نور طبیعی روز ممکن است.

البته خانه های تاریک گه پنجره های کمتری دارند ، به ناچار باید به شکل اصولی نورپردازی شوند. لامپهای با عنوان natural در بازار موجود است که گرچه برای آن هزینه بیشتری باید بپردازید ، اما هم نور پردازی خانه را طبیعی تر جلوه می‌دهد وهم اینکه آسیب کمتری میرساند.

مقاله مرتبط:روح آرام با تکنیکهای فنگ شویی

۳– خاکستری منعطف

یکی از رنگهایی که که با وجود ویژگیهای مثبت خیلی وقتها نادیده گرفته می شود ، خاکستری است. این رنگ هم مثل سایر رنگها طیف های متنوعی دارد. مردم عموما این رنگ را دوست ندارند ودر دکوراسیون هم کمتر از آن استفاده می کنند. بر خلاف باور عمومی ، انعطاف این رنگ باعث می شود تا در کنار رنگ های گرم و سرد جلوه مناسبی داشته باشد.

خاکستری را با توجه فضایی که دارید ، می توانید با تم گرم یا سرد انتخاب کنید. اگر به فرض دکوراسیون هر منزلی سه رنگ اصلی داشته باشد ، بدون شک یکی از این رنگ ها می تواند خاکستری باشد ؛ چون براحتی با هر رنگی مثل زرد ، سبز، آبی، گل بهی و … قابل ترکیب است.البته استفاده از این رنگ خنثی به تنهایی توصیه نمی‌شود ، چون فضا را بی روح و خسته کننده می کند.

۴- به سبک هندی ها

یکی از سبک های دکوراسیون شاد که می توان آنرا به عنوان نمونه نام برد ، سبک طراحی و رنگ آمیزی خانه هندی ها است. رنگهای تند مثل قرمز ، زرد و نارنجی و چیدمان شلوغ از نشانه‌های دکوراسیون به سبک هندی هاست. نکته ای که می توان از این سبک الهام گرفت ، استفاده از رنگ های تند و شاد است نه چیدمان شلوغ و پر از آویزهای رنگی ، البته اگر تعادل را در استفاده از رنگهای شاد رعایت نکنید ، به جای داشتن یک دکوراسیون شاد ، آرامش را از فضای زندگی تان دور خواهید کرد.

۵- آب نمای دکوراتیو

چه کسی نسبت به آرامشی که روح انسان از صدای آب دریافت می‌کند ، بی اطلاع است ؟ اما این روزها کمتر خانه ای حیاط ، آب نما، درخت و … دارد.به همین خاطر با راه‌کارهایی می توان بخشی از طبیعت را به محیط زندگی وارد کرد. آب نما های متنوعی در بازار موجود است که میتوان داخل خانه از آن استفاده کرد و انتخاب ابعاد این آب نما ها به متراژ فضا بستگی دارد. بهترین جا برای قرار دادن این آب نما های دکوراتیو ، نشیمن است.

ضمن اینکه حضور آکواریوم در خانه به همین نسبت می تواند تاثیر گذار باشد. ماهی ها آرامش بخش ترین موجوداتی هستند که با حضور شان انرژی های منفی موجود در خانه را دفع می کنند.

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید