قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > راز شاد بودن در زندگی مشترک و زناشویی چیست؟

راز شاد بودن در زندگی مشترک و زناشویی چیست؟

عشق و محبت بین زن و شوهر از ارکان اصلی نظام خانواده است؛ اما با گذشت زمان و سپری شدن شور و شوق دوران نخستین ازدواج ، گاه این فکر به ذهن همسران می آید که بعد از چند سال زندگی میزان علاقه آنان نسبت به هم چقدر تغییر کرده است. برخی از آنان، هنگامی که در زندگی مشترک خود خدشه ای ببینند چنان از کوره در می روند و پل های پشت سر خود را خراب می کنند که دیگر نمی توانند روابطشان را نسبت به دیگری ترمیم کنند.

راز شاد بودن در زندگی مشترک و زناشویی چیست؟
راز شاد بودن در زندگی مشترک و زناشویی چیست؟

همه می‌دانیم که بسیاری از افراد دائما غمگین، تحریک‌پذیر و زودرنج هستند. علاوه بر این، هر روز با افراد بسیار شادی روبه‌رو می‌شویم که شاید گاهی غمگین شوند و یا دچار استرس‌های روزمره شوند.یکی از مهم ترین سؤالات در مبحث شادی این است که تا چه اندازه شادی ما تحت کنترل ماست.

همه‌ی ما انسانیم و انسان‌ها اشتباه می‌کنند، روز‌های بد دارند و گاهی انجام بعضی کار‌ها را فراموش می‌کنند. باوجوداین، برخی زوج‌ها می‌توانند پیوند سالم، شاد و بسیار خوبی بسازند که ممکن است همه‌ی عمر دوام داشته باشد. اعتماد، درک متقابل و صداقت را مهم‌ترین شاخصه‌های روابط زناشویی موفق در نظر می‌گیرند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که برای پایداری عشق، ضروری به‌نظر می‌رسند

عادات و رفتار‌‌هایی که الان آزاردهنده و ناخوشایند به‌نظر می‌رسند، همان‌هایی بوده‌اند که شما را به‌سمت همسرتان جذب کرده‌اند. پس هیچ‌وقت نباید سعی کنید آنها را تغییر دهید. درمانگر‌ها معتقدند زوج‌های موفق آنهایی هستند که تفاوت‌های خود و شریک‌شان را می‌شناسند و آنها را درک می‌کنند.

ابراز محبت به موقع در زندگی مشترک ، علاقه ، نشاط و طراوت به وجود می آورد. این امر فقط لازمه روزهای نخستین ازدواج نیست؛ بلکه با گذشت زمان نهال نوپای زندگی به درختی تناور تبدیل می شود که نیاز بیشتری به آبیاری دارد؛ با ابراز محبت و نشان دادن عشق و علاقه به هم، می توان این درخت تناور را برای همیشه با نشاط ، بارور و با طراوت نگه داشت.

به همسرتان احترام بگذارید و احساسات او را درک کنید. منظور از درک احساسات آن است که همسر خود را آن طور که هست بشناسید : از نظر خصوصیات اخلاقی، عقلی، ایمانی، ایده ها، آرزوها و بالاخره احساسات و عواطف. احترام گذاشتن به همسر عبارت است از پذیرش وی آن طور که هست و ارزش گذاشتن به شخصیت و کمالات او که مظاهر آن در گفتار و کردار در فرهنگ های مختلف متفاوت است. بنابراین همسران باید ضمن وحدت فرهنگی از مصادیق احترام در زمینه های مختلف تبعیت کنند و آنها را در مورد همسر خود به کار بندند.

دیدگاهتان را بنویسید