قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چرا در رختخواب جدید خوابتان نمی برد ؟

چرا در رختخواب جدید خوابتان نمی برد ؟

خواه در تعطیلات به ببرید یا در یک هتل ، اقامت گزیده باشید ویا شب مهمان کسی باشید، دور شدن از رختخواب خودتان ،اجازه نمی‌دهد خواب راحتی داشته باشید. اخیرا محققان دانشگاه براون با بررسی خواب سی و پنچ فرد سالم پی برده اند که چرا خوابیدن در یک مکان جدید می تواند تا صبح شما را از این پهلو به آن پهلو کند.محققان با مشاهده امواج مغزی شرکت کنندگان در این آزمایش ، متوجه اختلاف شدید بین دو نیمکره مغز شدند؛ یعنی در نیمکره چپ علایم بیداری دیده می شد در حالی که نیمکره راست نشانه های خواب را نشان می داد.

در حقیقت همین نیمکره چپ مغز هشیار می ماند هنگام خواب مانند نگهبان شب عمل کرده و خواب عمیق و آرام را از شما سلب می کند. وقتی محیط برای ما تازگی دارد ، نیاز به یک سیستم مراقبتی داریم که به وسیله آن ، حواسمان به اطراف باشد و بتوانیم هر چیز مشکوک را شناسایی کنیم.

دانشمندان دریافتند که این عادت اغلب در جانوران بزرگ تر مشاهده می‌شود. نیمکره چپ مغز ، گوش به زنگ و مراقب محیط جدید پیرامون است، در حالی که نیمکره راست به خواب رفته است. همین عدم تعادل بین دو نیمکره باعث می شود نسبت به زمانی که در رختخواب خودتان خوابیده اید ، خسته تر و بی حال تر بیدار شوید .

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید