قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > رنگ قرمز باعث بروز احساس حسادت در زنان می‌شود

رنگ قرمز باعث بروز احساس حسادت در زنان می‌شود

نتیجه یک پژوهش علمی نشان می‌دهد که زنانی که لباس قرمز بر تن دارند، از دید زنان دیگر جذاب به نظر می‌آیند و همین امر می‌تواند موجب بروز حسادت شود. شرکت‌کنندگان در این پژوهش زنان قرمز پوش را “تهدیدکننده” رابطه دانسته‌اند.

رنگ قرمز باعث بروز احساس حسادت در زنان می‌شود
رنگ قرمز باعث بروز احساس حسادت در زنان می‌شود

به گفته آدام پزدا، یکی از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی، تعبیری که برای حس حسادت در این تحقیق به کار گرفته شد، نحوه نظر دادن و صحبت کردن شرکت‌کنندگان در مورد شخص دیگر بوده، به طوری که منجر به ارائه تصویری تحقیرآمیز، نامطبوع یا مزاحم از آن شخص شود.

به گفته این دانشمندان مقایسه رنگ قرمز با رنگ‌های دیگر نظیر زرد، آبی یا سیاه نیز از این منظر جالب خواهد بود به ویژه آنکه سیاه نیز همچنین رنگی ” شیک” شناخته می‌شود. نویسندگان مقاله خاطرنشان کرده‌اند که بایستی همچنین این نکته نیز در نظر گرفته شود که رنگ قرمز در فرهنگ‌های مختلف بیانگر چه خصوصیاتی در مورد یک فرد است.

نکته قابل تأمل دیگر نیز که نیاز به بررسی بیشتر دارد، تأثیر رنگ قرمز در جذاب نشان دادن یک شخص است؛ به این معنی که آیا تنها صرف پوشیدن رنگ قرمز می‌تواند موجب جذابیت بیشتر در فرد شود؟

به نوشته تیم تحقیقاتی دکتر اندرو الیوت انتخاب رنگ لباس در هر حال می‌تواند در زندگی روزمره موجب بروز تأثیرات جانبی ناخواسته شود.

این نکته که آیا لباس قرمز در زندگی روزمره واقعا منجر به بروز اختلاف و درگیری میان زنان یا تقدم بخشی به یک شخص شود، در این تحقیق مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید