قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > روانشناسی موفقیت : قورباغه را قورت بده

روانشناسی موفقیت : قورباغه را قورت بده

ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید: اگر نخستین کاری که هر روز باید انجام دهید این است که قورباغه زنده‌ای را به دهان بیندازید و قورت بدهید، بنا براین در بقیه روز آسوده خاطر خواهید بود که بدترین چیز را پشت سر گذاشته‌اید.

قورباغه شما بزرگترین و مهم‌ترین کاریست که باید انجام دهید.

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

۱. قبل از آغاز روز اهداف خود را به‏طور واضح بنویسد.

۲. برای هر روز خود از قبل برنامه ریزی کنید.

۳. قانون بیست\ هشتاد را بکار ببرید. ۲۰ درصد از کارهای شما، ۸۰ درصد از نتایج شما را ایجاد می‌کند. تلاشهای خود را روی این ۲۰ درصد کارهای مهم متمرکز کنید.

۴. روی کارهایی متمرکز شوید که بزرگترین پیامدهای مثبت یا منفی را در زندگی و کار شما ایجاد می‌کنند.

۵. کارها را بر اساس ارزش و اولویت مرتب کنید. لیستی به صورت الف، ب، ج، د ….. تهیه کنید و بر همین اساس به پیش بروید.

۶. بر روی کارهای مهم و کلیدی خود تمرکز کنید.

۷. از قانون ضروری‌ترین کارها پیروی کنید. هرگز وقت کافی برای انجام همه کارها نخواهید داشت ولی همیشه وقت کافی برای مهم‌ترین کارهایتان دارید. آن کارهای مهم چه هستند؟

۸.قبل از آغاز کار مقدمات آن را آماده کنید. به این ترتیب از عمل‌کرد ضعیف جلوگیری می‌شود.

۹. دانش و مهارت خود را افزایش دهید. افزایش دانش در کارهای کلیدی، سرعت شما را افزایش می‌دهد.

۱۰. استعدادهای ویژه خود را تقویت کنید. دقیقا مشخص کنید که در انجام چه کارهایی خیلی خوب هستید و خود را وقف انجام عالی این کارها کنید.

۱۱. محدودیت‌های کلیدی خود را شناسایی کنید. گلوگاههای داخلی و خارجی که محدودکننده سرعت شما در دست یابی به اهدافتان هستند را شناسایی کرده و بر حذف آنها متمرکز شوید.

۱۲. هر بار فقط یک جهش بکنید. شما می‌توانید بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین کار خود را با موفقیت انجام دهید به شرط آنکه مرحله به مرحله به پیش بروید.

۱۳. خود را تحت فشار بگذارید. تصور کنید که قرار است یک ماه به سفر بروید و قبل از آن باید همه کارهای مهم‌تان را تکمیل کنید.

۱۴. نیروهای فردی خود را به حداکثر برسانید. اوقاتی از روز را که بهترین عملکرد ذهنی و جسمی را دارید شناسایی کرده و مهم‌ترین و دشوارترین کارهایتان را در این زمان‌ها انجام دهید.

۱۵. خود را تشویق به کار کردن کنید. مشوق اصلی خودتان باشید. بر راه حل‌ها متمرکز شوید نه بر مشکلات. خوش‌بین و مثبت اندیش باشید.

۱۶. تنبلی خلاقانه را تمرین کنید. شما وقت کافی برای انجام همه کارها ندارید، پس باید یاد بگیرید کارهای کم ارزش را آگاهانه کنار بگذارید تا وقت کافی برای کارهای مهم داشته باشید.

۱۷. مشکل‌ترین کارتان را در ابتدا انجام دهید.

۱۸. کار خود را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید. کارهای بزرگ و پیچیده را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید و سپس آنها را یک به یک انجام دهید.

۱۹. برش‌های بزرگی از زمان ایجاد کنید. کارهای روزانه خود را حول و حوش برشهای بزرگی از زمان که در آن‌ها قادر به تمرکز دراز مدت بر روی مهم‌ترین کارهایتان هستید، سازمان‌دهی کنید.

۲۰. سرعت کار را بالا ببرید. سعی کنید کارهای کلیدی و مهم خود را سریع انجام دهید و به عنوان فردی که کارهایش را سریع انجام می‌دهد شناخته شوید.

۲۱. کارهایتان را یک به یک انجام دهید. اولویت‌های شغلی خود را مشخص کنید و سپس بدون وقفه شروع به عمل کنید و کار را تا انتها به پیش ببرید.

وقتی که این اصول ۲۱ گانه به جزئی از شخصیت شما تبدیل شود، آینده روشنی در پیش خواهید داشت. از همین الآن شروع کنید. قورباغه خود را قورت دهید!

برگرفته از کتاب قورباغه را قورت بده اثر برایان تریسی، نویسنده مطرح در حوزه مدیریت و موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید