قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > گیاهان دارویی > روز جهانی چای، با طعم چای ایرانی

روز جهانی چای، با طعم چای ایرانی

روز جهانی چای هرساله در ۱۵ دسامبر گرامی داشته می‌شود. از سال ۲۰۰۵ این رسم در کشورهای تولیدکننده‌ی چای از جمله بنگلادش، سریلانکا، اندونزی، هند و تانزانیا اجرا می‌شود. برگزاری مراسم بزرگداشت چنین روزی به منظور جلب توجه جهانی به تجارت چای، وضعیت کارگران و چای‌کاران در سطح دنیاست.

روز جهانی چای، با طعم چای ایرانی
روز جهانی چای، با طعم چای ایرانی

⭕️ محققان دانشگاه لس‌آنجلس، در پژوهشی تازه متوجه شدند که چای سیاه از طریق یک مکانیسم ویژه توسط میکروبیوم‌های روده، ممکن است در سلامت و کاهش وزن انسان نیز نقش داشته باشد.

⭕️ این محققان هم‌چنین دریافته‌اند پلی‌فنول‌های چای سبز موثرتر هستند و ازآنجا که مواد شیمیایی چای سبز در خون و بافت بدن جذب می‌شوند، در مقایسه با چای سیاه، برای سلامتی مفیدتر است.

⭕️ انواع مختلف چای سیاه موجود می‌تواند زوددم و دیردم باشد و حدود ۳ تا ۱۵ دقیقه تهیه کردن انواع آن طول می‌کشد. انواع مختلف چای حتی چای سیاه، بهتر است که با درجه حرارتی حدود ۸۰ تا ۸۵ درجه تهیه شود.

⭕️ چای‌های میوه‌ای یا گیاهی، دم‌نوش‌ها، مدت بیشتری برای دم  کشیدن نیاز دارند و تنها پس از این مدت امکان بسط مزه، بو و رنگ ‌آنها فراهم می‌شود. البته این دم‌نوش‌ها اگر مدت زیادی در آب باقی بمانند مزه آنها به‌تدریج تلخ می‌شود.

منبع:دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید