قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > مادران ونوزادان > روشهای افزایش شیر مادر

روشهای افزایش شیر مادر

هرچه بیشتر به نوزاد شیر بدهید بیشتر شیر خواهید داشت.لزومی ندارد که از یک برنامه زمانبندی برای شیر دادن به نوزاد پیروی کنید.هر وقت گرسنه است به او شیر بدهید و تا هر زمانی که شیر میخواهد.مخصوصا” چند هفته اول که شروع به شیر دهی می کنید.اگر یکی از سینه های شما خالی  شد از دیگری استفاده کنید.

روشهای افزایش شیر مادر
روشهای افزایش شیر مادر

نگران نباشید!

بسیاری از مادران تازه کار فکر می کنند شیرشان کم است، اما تا زمانیکه کودک شما فعال و هوشیار است و مرتب پوشک خودرا کثیف می کند ، شیر دهی شما مناسب است.

حتی ممکن است چند روز پس از اینکه نوزادتان به دنیا آمد ، شیر شما شروع به ترشح کند یا ممکن است نوزاد شما در ابتدا شیر غلیظ تری دریافت خواهد کردکه غنی از مواد مغذی است.

سعی کنید استراحت بیشتری داشته باشید!

کمبود خواب بر تولید شیر مادر تاثیر منفی دارد.اگر می توانید هر چندگاهی کودکتان را به یکی از اطرافیان نزدیک خود بسپارید و کمی خارج از منزل فارغ از هر چیزی  وقت بگذرانید. البته، این کار با کودک اول راحت تر از زمانی است که شما بچه های بزرگتری دارید که همچنان به توجه شما نیاز دارند.

آب زیاد بنوشید!

اگر بدنتان دچار کم آبی شود ، شما شیر کمتری خواهید داشت.بنابراین همیشه به همراه خود یک بطری آب داشته باشید تا هنگام شیر دهی از آن استفاده کنید. همچنین سعی کنید غذاهایی را که به طور طبیعی دارای آب زیاد هستند، مانند میوه ها و سبزیجات بخورید.

هم خودتان و هم کودکتان را تغذیه کنید!

برای حفظ مقدار شیر و سلامتی خود، اگر به تنهایی کودکتان را  با شیر مادر تغذیه می کنید، شما باید حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری در روز بیشتر از آنچه که قبل از بارداری خود نیاز داشتید، دریافت کنید. بهترین رژیم غذایی برای یک زن شیرده، یک رژیم سالم و متعادل است که غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است.

غذا و شیر

شما نباید غذاهای خاصی بخورید تا شیر بیشتری داشته باشید. فقط یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع سبزیجات، میوه ها، غلات، پروتئین و کمی چربی است را بخورید. برخی از تحقیقات نشان می دهد که سیر، پیاز و نعناع طعم شیر مادر را عوض می کند. بنابراین نوزاد شما ممکن است بیشتر شیربخورد و خود شما هم شیرتان زیاد شود.

داروهای خودتان را کنترل کنید!

برخی از داروها می توانند تغذیه با شیر مادر را تحت تاثیر قرار دهند. داروهای متداول که ممکن است شیر ​​شما را کاهش دهند عبارتند از آنتی هیستامین ها و ضد انعقاد خون، دیورتیک ها، ضد بارداری های هورمونی حاوی استروژن و بعضی از داروهای کاهش وزن. با پزشک خود در باره آنها مشورت کنید.

ماساژ سینه ها

ماساژ سینه می تواند به افزایش حجم و چربی شیر کمک کند.وقتی که کودک شما آرام وخونسرد در حال شیرخوردن است، سینه خودرا به سمت قفسه سینه به آرامی ماساژ بدهید سپس کمی بیشتر به سمت نوک سینه و منتظر بمانید تا کودک شما چند بار مکث کند.سپس برای سینه دیگر این کار را تکرار کنید.

برای استفاده از بطری عجله نکنید!

برای چند هفته اول تا جاییکه امکان دارد اجازه بدهید نوزاد سینه های شما را بمکد. نوزاد سینه شما را خیلی بهتر از یک پمپ به کار می اندازد.

در نهایت اگر شما کماکان مشکل دارید از یک فرد باتجربه تر کمک بگیرید.

منبع:وب سایت webmd

دیدگاهتان را بنویسید