قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > زنی که زندگی‌‌‌‏اش را به سرطان پوست باخت

زنی که زندگی‌‌‌‏اش را به سرطان پوست باخت

مطالعات نگران کننده از انجمن سرطان آمریکا نشان داده است که سرطان پوست « شایع‌‌‌‏ترین نوع سرطان » است و دو برابر سرطان ریه جان افراد را می‌‌‌‏گیرد. با این حال سرطان ریه، بیماری شناخته شده است و خطرات مصرف آن در هر بسته سیگار و تبلیغات محصولات دخانی اعلام می‌‌‌‏شود.

اشلی ترنر، زنی از ایالت واشنگتن یکی از افرادی است که از تخت برنزه استفاده کرده است و برنزه بودن در تمام مدت سال از مهم‌‌‌‏ترین کارهای زندگی‌‌‏اش بود !

زنی که زندگی‌‌‌‏اش را به سرطان پوست باخت
زنی که زندگی‌‌‌‏اش را به سرطان پوست باخت

دوستان او به بنیاد سرطان پوست گفته‌‌‌‏اند، این دختر زیبا و پرانرژی همیشه می‌‌‌‏گفت : « برایم مهم نیست که از برنزه شدن بمیرم تا وقتی که با بدن برنزه بمیرم. »

ترنر به دلیل زندگی در یکی از کم آفتاب‌‌‏ترین مناطق آمریکا و داشتن پوست مادرزادی سفید و بی‌‌‌‏رنگ، باید سخت تلاش می‌‌‌‏کرد تا روند برنزه ماندنش ادامه یابد. تن بودن فقط بخشی از تمرکز او روی ظاهرش بود. مادرش، کارن، گفت : « او به دنبال خوش چهره و لاغر بودن نیز بود. »

اما ترنر هیچ تصوری نداشت که برنزه شدن واقعا چه تاثیری روی پوستش می‌‌‌‏گذاشت. او فقط به ظاهر زیبایی که به او داده بود فکر می‌‌‏کرد و  همچنین احساس خوبی که از اشعه ماورای بنفش ناشی می‌‌‌‏شد.

بنا به گفته بنیاد سرطان پوست آمریکا، « مطالعات نشان می‌‌‌‏دهد که اشعه ماورای بنفش ناشی از برنزه شدن می‌‌‌‏تواند سطح مواد شیمیایی تولید کننده‌‌‌‏ی احساس خوب در مغز را افزایش دهد و منجر به نوعی وابستگی شود، مانند اعتیاد به مواد مخدر. »

برای افرادی مانند ترنر که مستعد ابتلا به افسردگی فصلی هستند، برنزه شدن نه تنها داشتن تصورخوب از خود فرد را تقویت می‌‌‌‏کند، بلکه باعث می‌‌‌‏شود که فرد احساس کند، مقدار زیادی از نور خورشید را دریافت کرده‌‌‌‏ است.

در تمام این مدت ، ترنر از فراز و نشیب‌‌‌‏های واقعی تن شدن آگاه نبود. وقتی مادرش با توجه به سابقه ملانوما در خانواده از او خواست که این کار را متوقف کند، او گفت که اهمیتی نمی‌‌‌‏دهد. او در وبلاگش نوشته بود : « وقتی به من درباره خطرات برنزه شدن و استفاده نکردن از ضد آفتاب هشدار داده شد، توجهی نکردم. »

برای مدتی ترنر توانست از برنزه کردن فاصله بگیرد؛ اما سرانجام این میلیون‌‌‌‏ها اشعه ماورای بنفش او را گرفتار کردند. در ۳۳ سالگی ، حدود ۱۵ سال پس از شروع برنزه کردن به ملانوم مبتلا شد. این بیماری با ضایعات کمی روی باسن او شروع شد که متخصصین پوست آن را از بین بردند. اما ترنر در آن زمان بیمه درمانی نداشت و به دلیل غرور خود نتوانست از والدین خود کمک مالی بخواهد.

همانطور که ترنر در وبلاگ خود نوشت : « مهم آگاهی از بیماری در مراحل اولیه است. اگر در مراحل ابتدایی ملانوم تشخیص داده شده و پخش نشده باشد، شانس زنده ماندن بیش از ۹۵٪ و بسیار قابل درمان است. »

اکثر مردم می‌‌‌‏گویند که این فقط سرطان پوست است، خوش شانس هستید. اما اگر زود تشخیص داده نشود سرطان پوست هم کشنده است.

ترنر بیان کرد : « من پول پرداخت کردم تا در موقعیتی باشم که اکنون هستم … من به معنای واقعی کلمه به کسی پول دادم تا به این بیماری هولناک که مرا می‌‌‌‏کشد، مبتلا شوم. »

اشلی ترنر در مارس ۲۰۱۳ پس از هفت سال جراحی‌‌‌‏های دردناک و پر هزینه درگذشت؛ اما قبل از مرگ اطمینان حاصل کرد که داستان خود را برای نجات دیگران به اشتراک بگذارد.

طبق گفته وی « اگر حتی زندگی یک نفر باشد که بتوانم روی او تأثیر بگذارم، این هدیه زیبایی است که به وی تقدیم می‌‌‌‏کنم. من نمی‌‌‌‏خواهم زندگی آنها مانند من تمام شود؛ برنزه شدن ارزش دردسر‌‌‌‏های بعدی را ندارد. »

زنی که زندگی‌‌‌‏اش را به سرطان پوست باخت، آرزو داشت که هرگز این یک کار را انجام نمی‌‌‌‏داد

منبع اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید