قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سه راه عالی برای درمان سریع سرماخوردگی

سه راه عالی برای درمان سریع سرماخوردگی

هم‌‏زمان با شروع فصل زمستان، به سیستم ایمنی بدن بار بیشتری تحمیل می‌‏شود. زیرا از یک طرف هوا سردتر شده و از طرفی تاثیر عوامل حمایت کننده سیستم ایمنی، کمتر شده است؛ عواملی مثل تابش آفتاب گرم روی پوست بدن. پس فصل سرما با دردسرهای همیشگی‌‏اش مثل سرماخودگی و عطسه و سرفه در پیش است و مردم با سبدی از انواع داروهای بدون نسخه « داورهای بدون نیاز به تجویز پزشک »، به استقبال آن می‌‏روند.

به‌‏جای استفاده از داروها و ترکیبات شیمیایی، این مقاله سه روش طبیعی به شما پیشنهاد می‌‏کند تا با کمک آنها از شر سرماخوردگی و آنفولانزای این فصل خلاص شوید :

استفاده از گیاهان، روغن‌‏ها و مواد غذایی ضد ویروس و ضد باکتری

برای این‌‏که به سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید که سرماخوردگی یا آنفولانزا را ازبین ببرد، اولین مساله‌‏ای که باید مدنظرتان باشد، حذف عفونت موجود در بدن است. این کار از روش‌‏های زیادی قابل انجام است، اما یکی از ساده‌‏ترین راه‌‏حل ‌‏ها، مصرف مواد غذایی و گیاهانی است که خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری قوی دارند .

چند گیاه و ماده غذایی، با خاصیت قوی ضد ویروس :

سیر

زنجفیل

دارچین

عسل خام « منظور عسلی است که مستقیما از کندودار تهیه شده باشد، مواد طبیعی این نوع عسل بهتر حفظ شده است زیرا فرایندهای تولیدی کارخانه یا گرمایی روی آن انجام نشده است. »

روغن مرزنجوش « آویشن کوهی »

چند گیاه و ماده غذایی معمول، با خاصیت ضد باکتری :

سیر

پیاز

زردچوبه

زنجبیل

لیمو

فلفل قرمز

دارچین

نعناع

اگر ترکیبی از این گیاهان و مواد غذایی را مصرف کنید، ویروس‌‏ها و باکتری‌‏ها تاحد زیادی از بین رفته و درنتیجه سیستم ایمنی بدن‌‏ تقویت می شود. آنها را طوری برای مصرف آماده کنید که حالت خام‌‏شان حفظ شود تا موادمغذی‌‏شان به‌‏راحتی جذبِ بدن شوند؛ موادی که بدن را دربرابر سرماخوردگی به سلاحی جادویی مجهز می‌‏کنند.

می‌‏توانید از اسانس‌‏ها « روغن‌‏های فرار » نیز برای مقابله با سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده کنید، مثل اسانس اکالیپتوس، نعناع، زنجبیل و لیمو.

ویتامین ث

ویتامین ث نقش مهمی در حفظ سلامتی و کارایی سلول‌‏های ایمنی بدن دارد. این سلول‌‏ها برای مبارزه با هرنوع عفونتی در بدن اهمیت زیادی دارند، که سرماخوردگی را هم شامل می‌‏شود. آنها برای زنده ماندن و مقاومت در برابر حمله میکروب‌‏های بیماری‌‏زا، به ویتامین ث نیاز دارند. درعین‌‏حال ویتامین ث نقش آنتی هیستامین « ضدحساسیت » نیز دارد و علایم مرتبط با تب، سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌‏دهد.

بعضی منابع غذایی عالی و سرشار ازویتامین ث عبارتند از : فلفل ها و کلم‌‏برگ. سایر منابع معمول ویتامین ث نیز عبارتند از : پرتقال، لیمو، کیوی، انواع خربزه و آناناس.

یکی از موثرترین راه‌‏ها برای از بین بردن سرماخوردگی یا آنفولانزا این است که برخی از این مواد غذایی مقوی را طوری با هم ترکیب کنید که در خام‌‏ترین و خالص‌‏ترین حالت خود باقی بمانند. با این روش، نه‌‏تنها مواد مغذی موجود در آنها اثر یکدیگر را تشدید می‌‏کنند، بلکه تا بیشترین حد ممکن جذبِ بدن می‌‏شوند

دیدگاهتان را بنویسید