قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > سوپ بادمجان با گوشت

سوپ بادمجان با گوشت

سوپ بادمجان با گوشت (برای ۶ نفر)

سوپ بادمجان با گوشت
سوپ بادمجان با گوشت

مواد لازم:

بادمجان ۲ عدد – روغن مایع ۵۰ گرم – ماهچه گوسفند ۶ عدد – تره فرنگی متوسط خورد شده ۱ عدد – آب گوشت ۲ / ۱۱ پیمانه – آب ۸ پیمانه – ساقه دارچین ۱ عدد – سیب زمینی استانبولی خورد شده ۲ عدد – زیره کوبیده ۱ قاشق چای خوری – جعفری خورد شده ۴/۱ پیمانه

طرز تهیه:

بادنجانها را از چند نقطه با سیخ یا چنگال سوراخ کنید سپس آنها را در سینی فر قرار داده و به مدت یک ساعت در فری که قبلا گرم کرده اید بپزید سپس آنها را در آورده و بگذارید تا سرد شوند بعد آنها را پوست گرفته و گوشت آنها را خورد کنید. روغن را گرم کرده ماهیچه ها را درون آن سرخ کنید.

سپس آنها را درون آبکش گذاشته تا روغن آنها گرفته شود. سپس ماهیچه ها و تره فرنگی و آب گوشت و آب را در قابلمه ریخته به مدت یک ساعت بپزید.

سپس ماهیچه ها را در آورده و استخوانهای آنها را بگیرید و آنها را خورد کنید. ساقه دارچین یا ۱ قاشق چای خوری دارچین کوبیده و سیب زمینی و زیره را به آب گوشت در قابلمه اضافه کنید در قابلمه را گذاشته و روی حرارت ملایم بپزید تا سیب زمینی ها نرم و پخته شوند.

محتویات قابلمه و بادنجانها را درون مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط نمایید. سپس گوشت و جعفری خرد شده را به آن اضافه کرده و درون قابلمه ریخته و با حرارت ملایم کمی میپزیم تا جا بیافتد. سپس آن را در ظرف کشیده و روی آن را با کمی جعفری تزیین مینماییم.

دیدگاهتان را بنویسید