قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > وبلاگ > پرونده های ویژه > شجاع باش ، رویا ببین!

شجاع باش ، رویا ببین!

شاید شما هم تصمیمات بزرگی بگیرید ، افکار عجیبی داشته باشید و حتی برای رویاهای خود فداکاری کنید ؛ اگر هنوز هم هنگام فکر کردن به رویاها یتان ، قلبتان با شور و هیجان به قفسه سینه تان می کوبد، باید بگویم که واقعا” برای شما خوشحالم.

مردم دلایل یا بهتر بگویم بهانه های فراوان دارند که برای آنها رویایشان را رها می کنند. دراین  مقاله پنج بهانه رایج بیان شده است که به شما کمک می‌کند بهانه های ناشی از ترس را درون خود بشناسید.

دراصل از دست دادن هر رویای قدیمی و بوجود آوردن رویای جدید مراحل گوناگونی را می طلبد. با خود صادق باشید ؛ شما چیزی را از دست داده اید که برایتان ارزشمند بوده است.

پس از هر فقدان شما خود را در یکی از این مراحل پیدا می کنید: خشم ، انکار ، افسردگی و در نهایت پذیرش.

گاه عبور از این مراحل برای مدتی طول می‌کشد ؛ گاه هم در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد. چه دوست داشته باشید و چه از این کار خوشتان نیاید ، در هر صورت باید این مراحل را بپیمایید.زیرا می خواهید به سمت رویای بعدی خود گام بردارید ، خب بعد از آن!؟

هر انسان چگونه می تواند اتفاق بزرگ درونی خود را آزاد کند ؟

از تغییرات جدید نترسید.

تغییرات اجتناب ناپذیر هستند و جزیی ثابت از زندگی انسان هستند. ما باید آنها را بپذیریم. در غیر این صورت ، هرگز نمی توانیم در افق های جدید حرکت کنیم.

از طرد شدن نترسید

شما برای چه کسی زندگی می کنید!؟

در نهایت وبر خلاف نظر همه ، این زندگی متعلق به شماست و شما باید آن را با روش خودتان اداره کنید، هر انسان دیگری هم حق دارد زندگی را به شیوه خودش اداره کند.

از دنیای ناشناخته ها نترسید

انسانها از دنیای بزرگ ، ترسناک و بسیار مبهم بنام ناشناخته ها حرف می زنند ؛ اما آیا واقعا” باید تا این حد از ناشناخته ها بترسیم؟ تا زمانی که ما به سمت جهات مختلف زندگی گام برمی داریم و زوایای آن را امتحان می کنیم ، قلمرو های ناشناخته فراوانی را خواهیم دید. در هر یک از این مراحل ممکن است از ایمان راسخ ما به رویاهایمان کاسته شود و این اتفاق بسیار ناگوار است. شاید همه چیز ها آنطور که انتظار دارید پیش نرود ، اما این عاقلانه نیست که بخاطر ناشناخته بودن آینده و غیر قابل پیش بینی بودن آن از کل زندگی بترسیم.ما هرروز را با آگاهی و برنامه ریزی هدفمند آغاز کنیم. به این ترتیب زندگی هدفمند و عقلانی سپری می شود نه با ترس از آینده ، آیا این روش بهتر نیست!؟

در ادامه این نکته را بررسی می کنیم که تغییر دادن رویا چه خوبی هایی دارد و با پذیرش این تصمیم شما در نهایت چه چیزی را بدست می آورید.

پنج دلیل مثبت تغییر دادن رویا ها

1- آزادی

در این شرایط شما دیگر با رویایی نامناسب ، که آرامش ذهنی تان را می دزدد ، محدود نمی شوید.

2- شناخت و درک

اکنون شما دانش بیشتری در باره خویشتن بدست آورده اید. در نتیجه باید بپذیرید که رویای قدیمی تان درسهای زیادی درباره زندگی ، فداکاری ،صبر ، امید و ایمان به شما داده است. آنها را بیشتر رشد دهید و در رسیدن به رویاهای جدید تان آنها را به کار گیرید.

3- قدرت

شما این قدر قوی هستید که به گذشته اجازه رفتن بدهید و آینده را در آغوش بگیرید. حتی اگر این آینده ناشناخته باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا به راحتی و با اعتماد به نفس بیشتر ، در تمامی جنبه های زندگی با تغییرات مواجه شوید. شما آن قدر قدرت دارید که به راه خود ادامه دهید.

4- خود شناسی

انسان همواره در حال تغییر کردن است ؛ اصالت وجود ما حفظ می شود؛ اما دیدگاه‌ها و درک ما از تغییرات در زندگی مان تاثیر می گذارد. بصورت آگاهانه یا ناآگاهانه ما خواستار تبدیل شدن به انسان های بهتر هستیم؛ یعنی فردی که به اعتقادات اصلی و خواسته‌های حقیقی مان نزدیک تر باشد.

آیا تغییر کردن مداوم به این معنی نیست که رویاهایمان نیز تغییر خواهند کرد؟ بی شک این گونه است و این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند که ما به خود حقیقی مان دست یابیم.

5- افق های جدید

در زندگی همیشه برای ماجراجویی کردن آماده باشید و اتفاقات را به گونه‌ای ببینید که پیش تر حتی آنها را تصور نمی کردید.مردم را از منظری نگاه کنید که حتی پیش تر به آن فکر نکرده اید. در نهایت همیشه ناشناخته های جدید را در زندگی خود کاوش کنید.

برای نگه داشتن نشانه های هیجان ، شور و شوق ، سفر های بی حد و مرز و گنجینه های پنهان، مکان جدید ایجاد کنید. این همان کاری است که افراد جسور انجام می دهند. این اقدام قلمرو دنیای جدید را به روی شما می گشاید. بیایید در وجود خود عمیق تر کاوش کنیم و آغوش مان را به روی ناشناخته ها باز بگذاریم ؛ حتی اگر در ابتدا مجبور باشیم که به طور مداوم با ترس هایمان بجنگیم ، باز هم در انتها پیروزی و آرامش از آن ما خواهد بود.

منابع:

مجله راز/نسیم حیدری

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید