قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > نوشیدنیها > شربت آبلیمو با شیره خرما

شربت آبلیمو با شیره خرما

شربت آبلیمو با شیره خرما یک نوشیدنی سرد با ماندگاری بالا و بسیار مقوی است،  که تنها تفاوتی که با شربت آبلیموی متداول دارد این است که به جای شکر از شیره خرما یا انگور استفاده می‌کنیم.

شیره انگور و یا دوشاب، یکی از فرآورده های انگور است که از آب انگور به دست می آید. شیره انگور در مقایسه با انگور، کالری فوق العاده بالایی دارد و مصرف مقدار اندک آن انرژی از دست رفته را جبران می کند. این شهد لذیذ حاوی ویتامین های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است.

بسته به ذائقه و نوع شیره خرما یک ششم یا یک پنجم لیوان را با شیره خرما پر می‌کنیم، سپس بقیه لیوان را با آب معمولی ولرم پر می‌کنیم بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا کمی شیره خرما باز شود، حالا سه تا چهار لیموی تازه را در لیوان آب می‌گیریم، می‌توانیم این نوشیدنی را در یخچال قرار دهیم تا بعد از خنک شدن آنرا سرو کنیم و یا مقداری یخ بریزیم.

 شربت آبلیمو با شیره خرما
شربت آبلیمو با شیره خرما

با توجه به استفاده از شیره خرما و مقدار شیرینی آن، پیشنهاد می‌کنیم کم‌کم شیره خرما را آب مخلوط کنید و قبل از سرو نهایی آنرا بچشید تا مقدار شیرینی آن با ذائقه‌تان سازگار باشد.

شربت آبلیمو با شیره خرما
شربت آبلیمو با شیره خرما

ویژگی یک شیره انگور مناسب

۱- شیره انگور لازم نیست در یخچال نگهداری شود و چنانچه در بیرون یخچال کپک بزند و یا ترش شود شیره مناسبی نیست و آبکی بوده است.
۲- شیره های رقیق دارای رطوبت و آب بالاتر و قند کمتر هستند. بنابراین شیره ای که یک غلظت مناسب دارد دارای مواد مغذی بیشتری است و مقوی تر است.
۳- شیره مرغوب دارای رنگ شفاف بوده و نباید خاک آلود باشد.
۴- شیره انگوری که از انگورهای شیرین و مرغوب تهیه می شود کیفیت بالاتری دارد. از این رو بایستی این محصول را از جای معتبر و مطمئن تهیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید