قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > اگر صدای شما مانند این باشد، مردم بیشتر به شما اعتماد دارند

اگر صدای شما مانند این باشد، مردم بیشتر به شما اعتماد دارند

می خواهیم یک نتیجه خوب بدست آوریم؟ با توجه به تحقیقات جدید، فقط با  گفتن یک کلمه برای مردم تعیین می شود که آیا به شما اعتماد کنند یا نه؟  لطفا ادامه مقاله کامل را در سایت میهنبُد بخوانید  تا بیشتر بدانید.

اگر صدای شما مانند این باشد، مردم بیشتر به شما اعتماد دارند
اگر صدای شما مانند این باشد، مردم بیشتر به شما اعتماد دارند

برکسی پوشیده نیست که ایجاد یک تصویر خوب در دیدار اول ،بسیار سخت است. اما به غیر از لبخند و دست دادن قوی، شما نیاز به یک ویژگی کلیدی دارید که به طور ناخودآگاه از آن بهره ببرید. ما به شما یادآوری می کنیم: اکثر مردم به آنچه که شما می گویید و لحن شما بیشتر توجه می کنند تا آنچه شما انجام می دهید.

یک مطالعه در سال  ۲۰۱۴، که توسط محققان از دانشگاه گلاسکو و دانشگاه پرینستون انجام شده است، نشان داد که تن صدای اشخاص می تواند نشان دهد که آیا آنها قابل اعتماد هستند یا خیر؟

محققان از ۳۲۰ نفر خواستند که به صدای  ۶۴ نفر مختلف گوش دهند و به کلمه “سلام” آنها گوش دهند و آنها را براساس یکی از  ویژگی های شخصیتی توصیف کنند.

شرکت کنندگان به طور کلی برروی  صداهای قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد – حتی اگر طول پخش آن صدا کمتر از یک ثانیه  بود، توافق داشتند.

در ادامه مطالعه فوق  تیم تحقیقاتی  براساس صداهای مطالعه شده از یک مدل کامپیوتری استفاده کرده و صداهایی را تولید کردند و از ۵۰۰ نفر پس از شنیدن صداهای تولیده شده خواستند که از نمره یک تا هفت  به آنها امتیاز دهند.

نتیجه گیری:

کسانی که صدایشان مهربان و منعطف بود از نظر آنها قابل اعتمادتر بودند و برعکس کسانی که صدایشان خشن بود غیر قابل اعتماد بودند.

بنابراین اگر شما می خواهید قابل اعتماد به نظر برسید ، سعی کنید  دردیدار با مردم به خصوص در دیدارهای اول و حتی در مذاکرات تلفنی صدایتان مهربان، عاری از خشونت و منعطف باشد.

بسیار مهم است که شما در نگاه اول قابل اعتماد به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید