قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > دسرها و سالادها > طرز تهیه موس هلو

طرز تهیه موس هلو

طرز تهیه موس هلو
طرز تهیه موس هلو

مواد لازم:

۴۵۰ گرم هلو
۲ ق غ آب لیمو تازه
۱/۴ پیمانه آب سرد
۱ ق غ پودر ژلاتین بدون طعم
۱/۳ پیمانه شکر
۱ پیمانه خامه سنگین

طرز تهیه موس هلو

هلو ها را پوست کنده و خرد کنید ( ۳ فنجان)، آنها را به غذا ساز یا مخلوط کن انتقال دهید، ۲ قاشق آب لیمو را اضافه کنید و بلافاصله دستگاه را روشن کنید تا پوره ای بدست آید. پوره را در همان ظرف نگه دارید تا آماده ی استفاده باشد.

در تابه ی سس (شیرجوش) ۱/۴ پیمانه آب سرد را ریخته سپس ۱ قاشق پودر ژلاتین را روی آب می پاشیم، ۵ دقیقه می گذاریم در همان حال بماند (هم نمی زنیم) می گذاریم نرم شود، سپس ۱/۳ پیمانه شکر را اضافه کرده هم می زنیم و روی حرارت متوسط می گذاریم، هم زدن را تا زمانی که شکر ها آب شوند ادامه می دهیم (۱تا ۲ دقیقه) سپس تابه را از حرارت بر می داریم- روی تابه را نپوشانید.

مخلوط ژلاتین را به پوره ی میوه اضافه می کنیم، دستگاه را روشن کرده مواد را مخلوط می کنیم تا خوب با هم ترکیب شوند. ظرف را با سلیفون می پوشانیم و آن را در یخچال می گذاریم تا مخلوط شروع کن خود را بگیرد( یک و نیم تا دو ساعت).

هنگامی که پوره شروع به سفت شدن کرده یک پیمانه خامه را در همزن برقی می زنیم تا سفت و فرم پذیر شود(اگر از خامه قنادی استفاده می کنیم طبق دستور روی پاکت آنرا آماده کنید). پوره را آرام به کرم اضافه کرده هم زمان با کمک لیسک کرم را بصورت تا زدن با پوره مخلوط می کنیم و تا زمانی که ترکیب یکنواخت شود هم زدن را ادامه می دهیم.
مواد را بین ۶ فنجان یا لیوان تقسیم کنید و در یخچال بگذارید.

چگونه تاپینگ را آماده کنیم؟

در تابه سس کوچکی اسلایس های هلو، ۲ قاشق شکر و یک قاشق آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط/بالا بگذارید هم بزنید تا شکر حل شود. آن را جوش بیاورید و حدود ۲ دقیقه بجوشانید. اکنون از روی حرارت تابه را بردارید و بگذارید کنار تا کاملا خنک شود سپس آن را با قاشق روی موس به مقدار های مساوی بریزید و با پونه تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید