قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند

غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند

چربی شکم که در اطراف ناف  تجمع می یابد یک مشکل بزرگ برای بسیاری از زنان است. چربی شکم ظاهر شما را بدجلوه می کند و خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و بیماری های کبدی چربی را نیز افزایش می دهد.

غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند
غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند

انجام برخی تمرینات ورزشی هر روز و انتخاب غذاهای مناسب،یک راه  ایده آل برای آب کردن  چربی شکم است.

بعضی از غذاها در واقع می توانند چربی شکم را آب کنند و به شما کمک می کنند که از بدن و اندام  باریک تر لذت ببرید.

در مقاله زیر، لیست غذاهایی که سریع چربی شکم را آب می کنند بررسی خواهد  شد.

۱-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – خیار

بطور کلی خیارها سرشار از مواد معدنی،ویتامین ها هستند که ۹۵ درصد آنها را آب تشکیل می دهد ویک غذای کم کالری هستند.خوردن یک بشقاب سالاد خیار یک روش سالم و موثر برای کاهش وزن و حذف سموم مضر از بدن است.

همچنین خوردن روزانه خیار به همراه غذاهایی حاوی ویتامین Bو C  به شما درخشندگی پوست را هدیه می دهد.

۲-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – سیب

سرشار از فیبرهای غذایی،  فلاونوئیدها و بتا کاروتن، سیب ها به شما کمک می کند تا از پرخوری  پرهیزکرده و احساس سیری کنید.

یک مطالعه در برزیل نشان می دهد که زنانی که روزی ۳ عدد یا بیشتر سیب می خورند ، نسبت به کسانی که نمی خورند ، وزن بیشتری از دست می دهند.  سیب حاوی ترکیب طبیعی پکتین است که به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، پکتین همچنین احتمال سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. همچنین ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در سیب نیز به حفظ پوست بدون چروک کمک می کنند.

۳-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – گیلاس

بر اساس یک مطالعه از دانشگاه میشیگان، یک رژیم غذایی حاوی گیلاس به کاهش علائم سندرم متابولیک و بیماری های قلبی کمک می کند. سندرم متابولیک، چربی شکم، احتمال دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد. گیلاس  توانایی کاهش میزان کلسترول بدن و چربی بدن را به طور موثر دارد. علاوه بر این، گیلاس دارای عوامل آنتی اکسیدانی است که حاوی مزایای ضد پیری هستند، بنابراین شما احساس جوانی هم خواهید کرد.

۴-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از غذاهایی است که باعث کاهش چربی شکم می شود زیرا ۱ گوجه فرنگی بزرگ فقط ۳۳ کالری دارد. علاوه بر این، گوجه فرنگی شامل یک ترکیب به نام ۹-oxo-ODA است  که به کاهش چربی ها در خون کمک می کند و در نتیجه چربی شکم را کم می کند.این ترکیب همچنین به مبارزه با بیماری های مزمن مرتبط با چاقی کمک می کند.

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان های  قوی است که به ما بسیاری از مزایای سلامتی مانند کاهش چین و چروک، کاهش سطح کلسترول و مبارزه با سرطان  ارائه می دهد.

 گوجه فرنگی سرشار از آهن، پتاسیم و ویتامین A و C است. گوجه فرنگی را در هر دو نوع پخته شده و خام به رژیم روزانه خود اضافه کنید تا بدن سالم داشته باشد.

۵-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – تخم مرغ

همانطور که می دانید تخم مرغ غنی از پروتئین ، کم چرب وکم  کالری است. بنابراین، خوردن یک تخم مرغ آب پز در روز به شما کمک می کند تا با موفقیت  به آب کردن چربی شکم بپردازید.

علاوه بر این، تخم مرغ همچنین با اسید آمینه ای به نام  لوسین،  به عنوان یک کاتالیزور برای کاهش چربی های اضافی عمل می کند.

بنابراین یک عدد تخم مرغ آب پز برای صبحانه بخصوص برای نوجوانان توصیه می شود.

۶-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – هندوانه

انجمن تغذیه آمریکا خاطرنشان می کند که هندوانه یک غذای ایده آل برای آب کردن چربی شکم است. این میوه باعث می شود که شما مدت بیشتری  احساس سیری کنید زیرا ۹۱ درصد آب دارد. همچنین با ویتامین B1، B6 و C و همچنین منیزیم و پتاسیم غنی  شده است.

بر اساس یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کنتاکی، مصرف ۲ لیوان آب هندوانه روزانه به مدت ۸ هفته به کاهش وزن بدون تغییر توده عضلانی کمک می کند.

مصرف هندوانه به طور مرتب باعث کاهش خطر ابتلا به انسداد عروق کرونر و بیماری قلبی می شود.

۷-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش سایز کمر کمک می کنند. علاوه بر این، کافئین موجود در چای سبز یک محرک است که میزان ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث می شود بدن شما سریعتر کالری بسوزاند.

به غیر از آن، پلی فنول ها و کافئین می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و به افزایش میزان کالری سوزی و کاهش وزن شما کمک کند.

میزان مصرف روزانه چای سبز می بایست حدود دو لیوان یا- ۷۰۰ گرم مایع دم شده طی چند نوبت-در روز باشد تا شاهد تاثیر آن باشید.

۸-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – سبزی های برگ دار

سبزیجات برگدار حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که باعث می شوند شما مدت طولانی تری احساس سیری بکنید.همچنین باعث می شود که شما از پرخوری پرهیز کنید و کالری کمتری دریافت کنید. شما می توانید اسفناج، بروکلی را انتخاب کنید زیرا فیبر زیاد و کالری کم دارند.

۹-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – شیر

شیر یک انتخاب عالی برای کمک به شما درآب کردن چربی شکم است. همانطور که می دانید، شیر غنی از کلسیم است. با مصرف ۱۰۰ میلی گرم کلسیم روزانه، به مبارزه با بسیاری از عوامل بد در داخل و اطراف اندام های داخلی شما کمک خواهد شد.

کلسیم موجود در شیر به کاهش گرفتگی عضلات در خواب کمک بسیاری می کند.مواد معدنی موجود در شیر به آرامش و راحتی عضلات شما کمک خواهد کرد.

۱۰-غذاهایی که چربی شکم را آب می کنند – قهوه

قهوه سیاه کمک زیادی به چربی سوزی شما خواهد کرد بطوریکه کافئین موجود در یک فنجان قهوه ۴ درصد کالری را در مدت  دوو نیم ساعت می سوزاند.

برای استفاده از حداکثر توان چربی سوزی قهوه از اضافه کردن خامه یا شیر یا شکر خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید