قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > فواید خوردن عسل قبل از خواب

فواید خوردن عسل قبل از خواب

گفته می شود که عسل داروی طلایی طبیعت است . نسخه  های شفابخش اقوام اروپایی برای اطمینان از خواب خوب ، توصیه می کنند که شیر گرم را با یک قاشق چایخوری عسل میل کنید.

معالجان شفابخش سنتی مکزیک نوشیدن چای بابونه را با یک قاشق چایخوری عسل قبل از خواب تجویز می کنند و چینی های باستان با این جمله زندگی می کردند “باید هر شب عسل بخوریم”.

در این مطلب به شما فواید خوردن عسل قبل از خواب را  خواهیم گفت.

۱- خواب مناسب در شب:

عسل حاوی ماده مغذی ای به نام تریپتوفان است که به شما کمک می کند استراحت کنید و پیغامی به بدن تان می دهد که زمان خواب است  بدن ما این آمینو اسید را طور طبیعی تولید نمی کند و می توانیم آن را از طریق ژریم غذایی خود با مصرف موادی مانند عسل به دست آوریم.

در طول خواب ، مغز ما به ماده ای به نام گلیکوژن نیاز دارد و غده آدرنال واقع در کلیه ها را تحریک می کند تا آدرنالین و کورتیزول را که به شما اجازه خوابیدن نمی دهد، دفع کند .

 عسل حاوی گلیکوژن است و بنابراین مصرف آن قبل از خواب به شما کمک می کند تا از حمله آدرنالین پیشگیری کنید و خواب مناسب در شب را برای شما به ارمغان می آورد.

۲- کمک به کاهش فشار خون:

از آنجا که فشار خون بالا عاملی است که به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد ، متعادل نگهداشتن آن برای جلوگیری از مشکلات قلبی لازم است.

عسل شامل ترکیبات آنتی اکسیدان است که ثابت شده فشار خون را کاهش می دهد و مصرف یک قاشق عسل در شب یک روش خوب برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون و از فواید خوردن عسل قبل از خواب است.

۳- تقویت سیستم ایمنی بدن:

عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد میکروبی است که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند و باعث می شود که در مبارزه با عفونت های ناشی از میکروارگانیسم ها ، مانند باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها قوی تر شوید و علاوه بر این که عسل را هر شب برای بالا بردن سیستم دفاعی طبیعی خود مصرف می کنید همچنین می توانید آن را روی جراحات بزنید و اجازه دهید تا خواض ضد باکتریایی آن به نفع شما کار کند.

۴- بدن شما سریع تر چربی سوزی می کند:

ورزشکارانی که غذاهایی سرشار از فروکتوز (مانند عسل) می خورند ، ده برابر بیشتر از افراد معمولی چربی سوزانده و سطح استقامت آنها را به طرز چشمگیری افزایش داده اند.

عسل به عنوان سوختی برای کبد شما عمل می کند و باعث می شود گلوکز بیشتری تولید کند. هنگامی که گلوکز تولید می شود ، به مغز هشدار می دهد که میزان قند زیاد است و مغز دستور می دهد تا هورمون های چربی سوزی را آزاد کند.

مصرف عسل سوخت و ساز شما را افزایش می دهد و باعث افزایش گردش خون می شود و دمای بدن شما را افزایش داده و به شما کمک می کند تا چربی بسوزانید.

شما باید قبل از خواب سه گرم قاشق عسل با آب گرم بنوشید (برای اطمینان از اینکه هورمونهای چربی سوزی در طول شب ادامه دارند).

۵- از سرفه کردن پیشگیری می کند:

عسل یک ضد التهاب طبیعی است و بنابراین هر شب با مصرف یک قاشق  عسل در ترکیب با آب گرم می توانید سوزش گلو را به حداقل برسانید و از سرفه کردن جلوگیری کنید و علاوه بر این، عسل آنتی بیوتیک خوبی است که می تواند به مبارزه با باکتری های موجود در گلوی شما، بپردازد.

۶- به عنوان ضد پیری برای شما عمل خواهد کرد:

بهترین روش طبیعی برای کاهش سرعت پیری مصرف آنتی اکسیدان ها است و عسل سرشار از آنتی اکسیدان است. عسل همیشه بهترین ایده برای مرطوب کردن و استفاده از سرم های مغذی بر روی پوست شماست اما مصرف عسل هر شب قبل از خواب به شما در مبارزه با علائم پیری از درون کمک می کند و آن را به یک عامل قدرتمند تبدیل می کند.

۷- به شما کمک می کند از افسردگی پیشگیری کنید:

عسل حاوی پلی فنول ، یک ماده شیمیایی آلی است که با مقابله با استرس اکسیداتیو در سلول های مغز شما در مبارزه با افسردگی کمک می کند و اگر می خواهید سلامت روان خود را حفظ کنید و با انگیزه از خواب بیدار شوید ، هر شب عسل مصرف کنید که به شما در این امر کمک خواهد کرد.

منبع : وب سایت لایف هک

بیشتر بخوانید:

۶ خاصیت خوردن عسل خام

دیدگاهتان را بنویسید