قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > چرا فکرکردن برترین عادت افراد موفق محسوب می شود ؟

چرا فکرکردن برترین عادت افراد موفق محسوب می شود ؟

عدم موفقیت فرد با استعداد ، می تواند نتیجه عملکرد نامطلوب ذهن او باشد.

عادت هایی در زندگی وجود دارند که تقریبا” بیشتر موفقیت های شما را تحت تاثیر قرار می دهند و همچنین عاداتی هم وجود دارند که موجب شکست های پی در پی افراد می شوند.

عادت بسیار خوبی وجود دارد که بی شک از هر نظر می تواند موفقیت های شما را تحت تأثیر قرار دهد ؛ عاداتی به ظاهر ساده ، اما نیازمند تلاش بسیار.

این عادت که نیاز به تمرین فراوان دارد ، نه صرف انرژی جسمی بسیار ، تعریق یا تحمل درد، « عادت به فکر کردن » قبل از انجام هر کار ، بازگو کردن هر حرف یا انجام هر واکنشی ، نام دارد.

عادت به فکر کردن یعنی از تمام اصوات ، اندیشه ها و ایده هایی که در ذهنتان می پیچد ، آگاه شوید. ایجاد این عادت به شما می گوید که شما فردی هستید که توانایی فکر کردن دارید و از این توانایی خود نیز آگاه هستید. همچنین این عادت ماهرانه موجب می شود شما بتوانید افکار و احساسات خود را به وضوح ببینید ، این افکار را به طور هدفمند به عمل تبدیل کنید و از آنچه می خواهید انجام دهید ، آگاه شوید.

در واقع وقتی که فکر کردن در شما به یک عادت تبدیل شده و در درونتان نهادینه شود ، ذهن شما قادر خواهد بود به طور خودکار قبل از اقدام به هر عملی ، فکر کند.چه بسا مشکلاتی که به خاطر همین فکر نکردن و اقدامات عجولانه ، برای افراد پیش می آید.

شاید بسیاری از ما به خودمان بگوییم که ما هم در طول روز بارها این کار را انجام می دهیم ، اما یادتان باشد که تفاوت بسیاری بین یک تفکر چند ثانیه ای و گذرا و تفکری عمیق و تاثیر گذار که با تمرکز صورت می گیرد ، وجود دارد.

وهمین افکار گذراست که موجب شده افراد نتوانند ارزش واقعی و فواید این عادت را درک کنند و در نتیجه به سادگی از کنار عادات تاثیر گذار گذشته اند.

ما نیاز مند آن هستیم که به گونه‌ای هدفمند تلاش کنیم تا ذهن خود را به فکر کردن عادت دهیم و سپس این عادت سودمند را در تمام جنبه‌های زندگی خود حفظ کنیم.

از فواید فکر کردن قبل از اقدام به عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش استرس

تقویت هوش هیجانی

افزایش قدرت تصمیم گیری

ممکن است از خودتان بپرسید چطور چنین عادت ساده ای چنین فوایدی را بدنبال دارد. اما اثبات شده است که این عادت به ظاهر ساده ، نقش بسیار موثری در مطلوب شدن عملکرد ذهن دارد و تمام موفقیت ها و شکست های افراد نتیجه عملکرد ذهنی آنهاست. این مسئله آن قدر مهم است که محققان همچنان در حال کشف و بررسی عوامل ارتقاء دهنده عملکرد ذهنی هستند.

مثلا شما قطعا فردی را می شناسید که با هوش و با استعداد است ، اما نتوانسته است به موفقیتی که شایسته آن است ، دست یابد. عدم موفقیت چنین فرد با استعدادی می تواند نتیجه عملکرد نامطلوب ذهن او باشد.گرچه این فرد ، با استعداد است ، اما قطعا نتوانسته از افکاری که در ذهن خود دارد آگاه شود، به آنها عمل کند و تصمیمات صحیح در زندگی بگیرد؛ چرا که توانایی فکر کردن ندارد.

و بر عکس مطمئنا” فردی را هم می شناسید که آن گونه که باید و شاید ، فردی باهوش و با استعداد نیست ، اما زندگی موفقی دارد ؛ چرا که این فرد قطعا” از عملکرد ذهنی بالایی برخوردار بوده و این توانایی باعث شده است او بتواند تصمیمات درستی برای زندگی خود بگیرد.درواقع او توانسته است ذهن خود را بخواند و از ایده ها و اندیشه‌هایی که در ذهنش می گذرند ، آگاه شود و آگاهانه اندیشه هایش را به عمل تبدیل کند.

بنابراین ذهن خود را عادت دهید که قبل از اقدام به هر عملی ، فکر کند؛ چرا که این کار باعث می‌شود موانعی که در مسیر عملکردهای مطلوب ذهنی ایجاد می‌شود ، رفع شوند و عملکرد های ذهنی مطلوب ، موفقیت شما را تحت تاثیر قرار دهند.

منابع :

مجله موفقیت

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید