قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > وب و اینترنت > فیسبوک مثل دخانیات اعتیاد‌آور است

فیسبوک مثل دخانیات اعتیاد‌آور است

برخی از مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات در آمریکا و از جمله تعدادی از مسئولان ارشد پیشین فیسبوک برای مقابله با تاثیرات منفی این شبکه اجتماعی فعال شده‌اند. آن‌ها اقدامات مختلفی برای مقابله با تاثیرات منفی فیسبوک پیش‌بینی کرده‌اند.

فیسبوک مثل دخانیات اعتیاد‌آور است
فیسبوک مثل دخانیات اعتیاد‌آور است

 

کمپین مشترک این گروه از مدیران و مسئولان ارشد فناوری اطلاعات این هدف را دنبال می‌کند که حقایق مربوط به این شبکه اجتماعی را با استفاده از وب‌سایت خود و همچنین با استفاده از امکانات رسانه‌ها به اطلاع مردم برساند.

موج انتقادها به فیسبوک از زمان کارزار انتخاباتی ایالات متحده آمریکا آغاز شد. استفاده شرکت‌های روسی از این شبکه ‌اجتماعی برای تاثیر نهادن بر انتخابات آمریکا ضربه‌ای جدی به حیثیت فیسبوک وارد آورد.

اما در سال جاری نیز انتقادات به فیسبوک به شکل دیگری ادامه یافته است؛ انتقاداتی که باعث کاهش شمار کاربران فیسبوک در آمریکا و کانادا شده است. مسئولان فیسبوک سعی در پنهان کردن این موضوع دارند.

اکنون در تازه‌ترین اقدام، بسیاری از دست‌اندرکاران آی‌تی در آمریکا از سیاست‌ها و عملکرد فیسبوک و گوگل انتقاد کرده‌اند. در بین این گروه افرادی نیز وجود دارند که فیسبوک را از همان نخستین روزهای آغاز فعالیتش همراهی کرده بودند.

منبع : دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید