قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > بارداری ونازایی > ماساژ در دوران بارداری

ماساژ در دوران بارداری

امتحان تکنیک های آرامش بخش می تواند به کاهش استرس و اضطراب شما در دوران بارداری کمک کند.اگر به دنبال راهی برای آرامش هستید، سعی کنید ماساژ در دوران بارداری را انجام دهید.

ماساژ در دوران بارداری برای از بین بردن تنش ها و اضطراب های خفیف مفید است. همچنین ممکن است درد بدن و عضلات شما را تسکین دهد.

ماساژ در دوران بارداری به طور کلی ایمن می باشد. اما در سه ماهه اول از آن پرهیز کنید، زیرا خطر سقط جنین در این دوره بالاتر است.

تأیید پزشک شما قبل از اینکه ماساژ را دریافت کنید، کاملا” لازم است، به خصوص اگر در ماهیچه ها یا سایر قسمتهای پاها دچار درد شده باشید.

ماساژ در دوران بارداری بدون یا با روغن ماساژ می تواند یکی از امور روزانه شما باشد.

ماساژ در دوران بارداری
ماساژ در دوران بارداری

۱-سردرد:

۳۰ گرم لوسیون یا روغن بدون اسانس ، دو قطره اسطوخدوس، یک قطره روغن نعناع و یک قطره صمغ کندر محل را دایره وار و ملایم ماساژ دهید.

۲-گرفتگی بینی:

یک قطره اکالیپتوس ، ۱ قطره روغن نعنا به یک دستمال اضافه کنید و آنرا استشمام کنید.

۳-رگهای واریسی:

رگهای واریس در دوران بارداری ناشی از افزایش پروژسترون است.آنها می توانند در پاها درد، تورم و خارش ایجاد کنند.

در یک روغن بدون اسانس ۶ قطره روغن های لیمو ، شمعدانی اضافه کنید و پاها را با آن ماساژ دهید ولی روی رگهای واریسی این کار را انجام ندهید.

۴-کمر درد:

درد پشت در هر مرحله از بارداری رخ می دهد، اما معمولا در بدترین حالت در سه ماهه آخر، زمانی که در قسمت پایین پشتی احساس می شود. ،در ۳۰گرم روغن ماساژ، سه قطره اسطوخودوس و سه قطره بابونه اضافه کنید. پشت و شکم را در جایی که وزن نوزاد به طور عمده احساس می شود را ماساژ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید