قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > مایکل فررو کارآفرینی از راه صبحانه

مایکل فررو کارآفرینی از راه صبحانه

 پزشکان همواره بهترین بخش غذای روز را صبحانه میدانند و حتا چاق ها را به خوردن صبحانه شیفته میکنند. اروپائیان همواره درگیر شناخت خوراک های تازه هستند و ما ایرانیها همچنان نان و پنیر و کره را بر سر میز صبحانه می گذاریم.

در دهه ۱۹۴۰ یک شرکت اروپایی، کالای تازه ای به نام «نوتلا» را شناسایی و نشان داد. این کالای نو را مایکل فررو که یک کلوچه ساز و شیرینی پز بود تهیه کرد. در آن زمان براثر جنگ جهانی دوم کاکائو کمیاب بود و به همین دلیل «فررو» کاکائو را با فندق برشته شده، با روغن کاکائو و روغن گیاهی درهم کرد تا یک خوراکی تازه و با صرفه برای مالیدن روی نان تهیه کند.

مایکل فررو کارآفرینی از راه صبحانه
مایکل فررو کارآفرینی از راه صبحانه

در فوریه ۱۹۴۶ برابر ۶۶۰ پوند از این خورش فروخته شد. وی برای اینکه بتواند جوابگوی همه درخواست ها باشد، با کشاورزان بومی گفتگو کرد تا بیشتر به کشت فندق بپردازند.

پس از یک سال وی خامه ی «سوپرکرم جوندوجا» را تهیه کرد که ارزان تر بود. این خوراکی آن قدر مورد پذیرش شایان قرار گرفت که سوپر مارکت های ایتالیا سرویس نوی را برای مشتریان خود به نام آغشتن راه انداختند.

امروزه «نوتلا» پر طرفدارترین غذای خامه مانند در اروپا به شمار می رود و در آلمان پر طرفداترین غذای صبحانه است. این میلیاردر ایتالیایی در سال ۱۹۲۷ بدنیا آمد. وی سال ۲۰۰۲ کارخانه ی شکلات سازی SPA Ferrero یکی از بزرگترین شکلات سازی های اروپا را با فروش ۴ میلیارد دلار در دست خود دارد.

از مارکهای بنام این شرکتNutell ، FerreroRocher و هم چنین Eggs kinder یا همان تخم مرغ شانسی را می توان نام برد. این تخم مرغها در سال ۱۹۷۴ روانه بازار شد که امروز مدل های همتای آن به صورتهای چند در بیشتر کشورهای دنیا فروخته میشود و بسیار هم مورد پذیرش کودکان و حتا بزرگسالان قرار گرفته است.

در تخم مرغ شانسی شکلاتی هستند و درون آن اسباب بازی ویژه کودکان است و معمولا جنبه کلکسیونی برای بچه ها دارد. و همین انگیزه ای می شود که همیشه به خرید آنها دلبستگی پیدا کنند. البته خوشمزگی آنها هم انگیزهی خرید بیشتر می شود.

بودن اسباب بازی در تخم مرغ ها ساخت یک شرکت کوچکی در تورین ایتالیا است که بنیانگذار آن دو برادر هستند.بزرگسالان اروپایی نیز به گردآوری اسباب بازی درون تخم مرغها شیفتگی فراوان نشان میدهند. بویژه در آلمان این کالا هواداران بسیاری دارد. باید یادآوری کرد که «نوتلا» ۱۵ درصد چربی، ۹ درصد آهن و ۴ درصد کلسیم دارد

منبع کتاب نابغه های کار آفرین

دیدگاهتان را بنویسید