قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > مبتلایان به آسم چه غذاهایی را نخورند؟

مبتلایان به آسم چه غذاهایی را نخورند؟

چند نوع ماده غذایی که مبتلایان به آسم بهتر است از خوردنشان اجتناب کنند

مبتلایان به آسم چه غذاهایی را نخورند؟
مبتلایان به آسم چه غذاهایی را نخورند؟

آسم از دسته بیماری‌‏هایی است که مصرف برخی مواد غذایی و یا بوئیدن رایحه‌‏هایی خاص می‌‏‌‏تواند علائم آن را تشدید کند. واکنش‌‏های افراد مبتلا به آسم به غذاهای تشدید کننده متفاوت است، اما این افراد بهتر است از خوردن یا نوشیدن این خوراکی‌‏ها بپرهیزند.

در اینجا به چند نمونه از مواد غذایی که به نوشته سایت هلث گایدز می‌‏توانند مبتلایان به آسم را دچار مشکل کنند، اشاره می‌‏کنیم:

۱) میوه‌‏های خشک

از آنجائیکه برای ماندگاری طولانی مدت میوه‌‏های خشک شده به آنها سولفید که نوعی ماده نگهدارنده است اضافه می‌‏کنند، این ماده می‌‏تواند سبب تشدید حملات آسم شود. چنانچه روی بسته‌‏بندی میوه‌‏های خشکی نظیر آلبالو خشک یا زردآلو کلماتی همچون «پتاسیم بیسولفید» و «سولفید سدیم» مشاهده کردید، به این معناست که بسته حاوی سولفید است.

۲) میگو

میگوی منجمد و یا آماده می‌‏تواند برای مبتلایان به آسم مخاطره آمیز باشد. اگر حدس می‌‏زنید که در این مورد هم سولفیدها عامل مزاحم هستند حدستان درست است! میگوی منجمد و سایر غذاهای دریایی اغلب حاوی سولفید هستند. اگر بیرون از خانه غذا می‌‏خورید، اطمینان حاصل کنید که در غذایتان میگو یا صدف یا حتی سس حاوی غذاهای دریایی وجود نداشته باشد.

۳)ترشی

وجود ترشی در کنار ساندویچ یا دیگر غذاها وسوسه ‌‏انگیز است، اما بایستی بدانیم در ترشی‌‏های بسته‌‏بندی شده و کارخانه‌‏ای هم مقادیری سولفید برای ماندگاری طولانی مدت موجود است. پس‌‏ اگر دچار آسم هستید در این مورد هم احتیاط کنید.

۴) سیب زمینی بسته بندی شده و یا آماده

باز هم سولفید! اگر قصد پختن غذایی داشتید که در آن به سیب زمینی بسته بندی شده و یا آماده نیاز بود، حتما به نوشته‌‏های بسته‌‏بندی دقت کنید. چرا که ممکن است حاوی ماده نگهدارنده‌‏ای مانند سدیم بیسولفید باشد و علائم آسم را تشدید کند.

۵)هر گونه مواد غذایی که نسبت به آنها حساسیت دارید

هر شخصی ممکن است به نوع خاصی از خوراکی‌‏ها آلرژی داشته باشد. اگر به آسم مبتلا هستید و آلرژِی غذایی هم دارید، همیشه مراقب باشید که این نوع غذاها را مصرف نکنید؛ چراکه ممکن است به بروز حمله‌‏ آسم منجر شود. این خوراکی‌‏ها می‌‏توانند شامل آجیل‌‏ها و مغزها، گندم، سویا، بادام زمینی، تخم مرغ، ماهی، صدف و حتی شیر گاو باشند.

منبع: اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید