قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > بارداری ونازایی > مصرف میوه شانس بارداری را افزایش می دهد

مصرف میوه شانس بارداری را افزایش می دهد

محققان توصیه می کنند زنانی که قصد باردارشدن دارند میوه بیشتری مصرف کنند و از مصرف فست فودها بپرهیزند.

 محققان این مطالعه حدود ۵۶۰۰ زن را در استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا و ایرلند که هرگز بچه ای نداشته و قصد بارداری داشتند مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند زنانی که کمتر از یک تا سه بار در روز میوه می خوردند در مقایسه با زنانی که سه وعده یا بیشتر در روز میوه مصرف می کردند، طول مدت باردار شدن شان یک ماه بیشتر بود.

همچنین محققان دریافتند زنانی که چهار وعده یا بیشتر در هفته فست فود می خوردند در مقایسه با زنانی که به ندرت فست فود خورده یا اصلا فست فود نمی خوردند، مدت زمان باردارشدن شان حدود یک ماه بیشتر بطول انجامید.

هشت درصد زوج های این مطالعه جزء گروه نابارور دسته بندی شدند چراکه مدت زمان باردارشدن شان بیش از یک سال بطول انجامید، درحالیکه ۳۹ درصد زنان در مدت یک ماه باردار شدند.

محققان دریافتند ریسک ناباروری در بین زنان دارای کمترین میزان مصرف میوه از ۸ درصد تا ۱۲ درصد افزایش یافت، و در بین زنانی که چهار بار در هفته یا بیشتر فست فود می خوردند این خطر از ۸ درصد تا ۱۶ درصد افزایش یافت.

«کلر رابرتس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آدلاید استرالیا، در این باره می گوید: «این یافته ها نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی با کیفیت خوب که شامل میوه و به حداقل رساندن مصرف فست فودها باشد موجب بهبود باروری شده و مدت زمان باردار شدن را کاهش می دهد.»

وی در ادامه می افزاید: «داده های ما نشان می دهد که مصرف مکرر فست فودها زمان باردارشدن را به تاخیر می اندازد.»

منبع مهر

دیدگاهتان را بنویسید