قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > چطور می‌‏توانید دوست داشتنی‌‏تر شوید

چطور می‌‏توانید دوست داشتنی‌‏تر شوید

اکثر مردم دوست دارند بدانند چگونه می توانند اجتماعی‏تر شده و دوستان بیشتری پیدا کنند، روی مردم تاثیر گذارتر باشند، در کسب و کارشان موفق باشند، و روابط عاشقانه بهتری با یار خود داشته باشند. ما اینجا به شما چند تکنیک موثر معرفی می نماییم:

چطور می‌‏توانید دوست داشتنی‌‏تر شوید
چطور می‌‏توانید دوست داشتنی‌‏تر شوید

وقتی برای اولین بار با فردی ملاقات می کنید، سعی کنید پذیرنده و گرم باشید، و با مهربانی و گشاده رویی با وی برخورد کنید.
به هنگام صحبت کردن، به چشمان مصاحب خود نگاه کنید. مطالعات روانشناختی نشان می‏دهد افرادی که ارتباط چشمی ایجاد می کنند، بیشتر مورد پذیرش قرار می گیرند.
لبخند بزنید و نام هم صحبت خود را بکار ببرید. وقتی با فردی آشنا می شوید سعی کنید با لبخند اسمش را صدا کنید.
با افراد جدید یا دوستان به طور محکمی دست بدهید. دست دادن محکم ولی نه با فشار، نوعی اشتیاق، اعتماد، و احساسی برخاسته از دوستی را منتقل می کند.
مقابله به مثل کنید. پژوهش ها نشان می دهند چنانچه شما اخیرا برای فردی کاری را انجام داده باشید، وی به سختی به تقاضای شما نه می تواند بگوید. از این رو قبل از تقاضای چیزی، به وی چیزی بدهید که برای وی همچون پاداش عمل می کند.
از تکنیک پا لای در گذاشتن، استفاده کنید. به این صورت که اگر شما از فرد یا افرادی کارهایی را بخواهید برای‏تان انجام دهند، اینطور به آنها تلقین می کنید که آنها شما را دوست دارند. این تفکر ناخودآگاه در ذهن آنان ایجاد می شود که چون شما را دوست دارند کاری را حاضرند برای تان انجام دهند.
از لحاظ هیجانی ثبات داشته باشید. افرادی که لحظه ای دوست داشتنی و آرام هستند و لحظه ای دیگر عصبی و پرخاشگری، نوعی احساس نا ایمنی را در دیگران ایجاد می کنند و موجب می شوند دیگران مایل به ایجاد و یا ادامه رابطه با آنان نباشند.

البته اینکه کدامیک از این تکنیک ها بهتر جواب می دهند، بستگی به موقعیتی دارد که شما در آن قرار گرفته اید.

* دکترمعصومه خسروی دارای دکترای تخصصی در روانشناسی تربیتی، استادیار دانشگاه
*اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید