قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > نشانه های کمبود ویتامین دی

نشانه های کمبود ویتامین دی

نشانه های کمبود ویتامین دی
نشانه های کمبود ویتامین دی

یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد گفت: نشانه های کمبود ویتامین دی ، شامل بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مشکلات روده‌ای و… است.
ناصر رضایی پور درباره ویتامین D اظهار داشت: متأسفانه امروزه کمبود ویتامین D در ایران و جهان بسیار شایع است.

به گفته وی سن بالای ۵۰ سال، چاقی و دور بودن از نور آفتاب از مهم‌ترین علل ایجاد کمبود ویتامین D است ولی شیوع آن در میان زنان, مردان و سنین مختلف بالا و قابل‌توجه است.

نشانه های کمبود ویتامین دی

یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد افزود: علائم شایع کمبود ویتامین D، شامل بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مشکلات روده‌ای و… است که البته هیچ‌یک تشخیص قطعی به دست نمی‌دهند.

رضایی پور ادامه داد: مهم‌ترین و مفیدترین روش جبران این کمبود ویتامین D این است که روزانه پوست بدن خود را در معرض نور جان‌بخش خورشید قرار دهیم چون این ویتامین کمتر با تغذیه تأمین می‌شود.

معرفی غذاهای غنی از ویتامین D

رضایی پور بیان داشت: اما خوب است بدانیم که زرده تخم‌مرغ، لبنیات (به‌ویژه کره و خامه)، ماهی‌ها (به‌ویژه آزاد، تُن، کولی و حلوا)، جگر و  برخی غلات، از منابع ویتامین D هستند که با مشورت پزشک افراد می‌توانند به فراخور در رژیم غذایی خود قرار دهند.

یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: نکته مهم برای رفع کمبود ویتامین D این است که افراد روزانه از نور آفتاب، بهره ببرند.

منبع : تسنیم

بیشتر بخوانید:

آیا نور پنجره ویتامین D کافی به بدن می‌رساند؟

دیدگاهتان را بنویسید