قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > نکاتی که موقع تهیه لباس ورزشی باید بدانید

نکاتی که موقع تهیه لباس ورزشی باید بدانید

برای اینکه یک ورزشکار ثابت قدم باشید ، انتخاب لباس ورزشی مناسب جزو اولویت ها است.اکثر ما بعد از سالها زندگی ، دستمان می آید که برای پوشش روزمره مان چه انتخاب هایی مناسب تر است. اما شاید کمتر گذرمان به باشگاه‌های ورزشی افتاده باشد و به همین خاطر برای اینکه در تهیه این لباس کمتر دچار خطا شویم، احتیاج بیشتری به اطلاعات داریم.قطعا” انتخاب یک دست لباس مناسب به افزایش روحیه شما در زمان ورزش می کند.

نکاتی که موقع تهیه لباس ورزشی باید بدانید
نکاتی که موقع تهیه لباس ورزشی باید بدانید

راهنمای خرید لباس ورزشی

۱-نه مصنوعی و نه طبیعی!

اگر مدتی است که انگیزه کمتری برای ورزش کردن دارید ، شاید یکی از دلایل آن لباس نامناسب شماست. یکدست لباس ورزشی مناسب ، به خصوص در فصل گرما ، باید از تعریق زیاد بدن جلوگیری کند ، درنتیجه نباید الیاف آن مصنوعی یا کاملا” پنبه ای باشد.

رنگ لباس ورزشی از نظر روانی تاثیر گذار است. پس شادترین رنگی را که می پسندید ، می تواند انتخاب شما برای لباستان باشد.در ضمن لباس های ورزشی به خصوص تی شرت های تان را هرروز بعد از ورزش بشویید.

۲-لباسی به اندازه

مهمترین ویژگی یک لباس ورزشی مناسب ، راحت بودن آن است. اگر جزو مخاطبان بی شمار رشته بدن سازی در باشگاه‌های ورزشی هستید ، سعی کنید لباسی انتخاب کنید که کاملا” اندازه اندام شما باشد. لباس ورزشی نباید سایز شما را بزرگتر یا حتی کوچک تر نشان دهد. در واقع کمک بزرگی به خودتان و مربی تان می کنید ، اگر لباس مناسب بپوشید.

۳-یک لباس ورزشی منعطف

برای انجام حرکات معمول ورزشی ، لباس هایی با پارچه های منعطف بهترین گزینه است. ورزش هایی که عموما” در باشگاه ها مخاطب بیشتری دارد مثل بدن سازی ، پیلاتس و ایروبیک احتیاج به لباس هایی با جنس اسپندکس یا مشابه آن دارد.

۴-متناسب با محیط باشگاه

با توجه به درجه هوای محیطی که در آن ورزش می کنید ، لباس تهیه کنید. مسلما هنگام ورزش کردن بدنتان تعریق بیشتری دارد و با پوشیدن لباس زیاد در یک فضای گرم این مسئله تشدید می شود.

۵-لباس پنبه ای نازک

تولید لباس های ورزشی بسیار تخصصی است و مسلما” جنس آن به پنبه ای محدود نمی شود. اما هنوز هم بهترین انتخاب پارچه برای ورزش هایی مثل بدن سازی است.هرچقدر ورزشی که انجام می دهید حرکات بدنی بیشتری داشته باشد یا اگر بدنتان بیش از باقی افراد عرق می کند ، بهتر است لباس هایی تهیه کنید که درصد نخ آن بیشتر باشد.

اما بزرگترین مشکل لباس‌های پنبه ای این است که به سرعت شکل خود را از دست می دهند. این را فراموش نکنید که این لباس ها باید نازک باشند؛ در این صورت اجازه نمی دهند رطوبت بدن تبخیر شود ودر چنین شرایطی بدترین انتخاب خواهد بود ، چرا که بدن سریعتر بو می گیرد.

۶-چرا لباسهایی با پارچه های ترکیبی ؟

حسن استفاده از لباس های ورزشی با پارچه ترکیبی به این است که رطوبت را کمتر جذب می کنند. معمولا” این لباس ها ماندگاری بیشتری دارند. الیاف این لباس ها از پلی استر ، پلی پروپیلن و گرافیت است.

۷-یک رانینگ مناسب

حتما همراه با کتانی جوراب بپوشید. انتخاب یک رانینگ مناسب در طول ورزش از پاهای شما محافظت می‌کند. هنگام تهیه کفش ورزشی و با توجه به فرم پاهایتان و میزان تخت بودن کف آن از فروشنده بخواهید کفش های مختلف با ضخامت فوم های متفاوتی را به شما پیشنهاد کند.

در پایان

به جای اینکه چند دست لباس تهیه کنید ، با یک دست لباس ورزشی مناسب تا مدت ها نیازی به تعویض لباس پیدا نمی کنید.

منابع:

مجله موفقیت

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید