قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > چرا بعضی ها خوش شانس تر هستند

چرا بعضی ها خوش شانس تر هستند

شاید در نگاه اول، شانس اصلی زندگی ما مربوط به این باشد که کجا و چه وقت به دنیا می آئیم. در چه خانواده ای بزرگ می شویم. از بین چه تصادفات ناگوار یا اتفاقات خوشایند عبور می کنیم. چه نوع مریضی ها یا قابلیت های فیزیکی داریم و … به عبارتی دیگر هزاران موقعیت و شرایط دست به دست هم می دهند که تعیین می کند آیا ما خوش شانس یا بدشانس هستیم.

حتما” بخوانید:ده عادت مشترکِ آدم های پر کار و موفق

اما در کنار این حقیقت عمومی، همه ما شاهد این واقعیت هم هستیم که بعضی ها به نظر می رسد در شرایط مشابه زندگی، خوش شانس تر  هستند. برای همین شاید بد نباشد در جستجوی دلایلی بگردیم که باعث می شود بعضی ها به هر چه دست می زنند طلا می شود و دنیا به کام شان است.

1 –  هشیاری مداوم 

آمادگی و هشیاری در باره حوادث پیرامون و حتی احساسات و افکار درونی باعث می شود که یک فرد آماده بهره برداری از هر امکانی باشد. آدم های خوش شانس زندگی شان را در حالت کنترل اتوماتیک هواپیما نگه نمی دارند. انها هر لحظه مسلط بر تغییرات، فرصت ها و نارسایی ها هستند.

2 – اهل عمل

آدم ها به وقت عمل کردن که می رسند 3 نوع هستند. آنها که امکان عملی شدن یک واقعه را تدارک می بینند. انها که نظاره گر ماجرا هستند و آنها که در تعجب هستند که اصلا چه اتفاقی افتاده است. افراد خوش شانس با عملی ساختن ماجراها و فرصت ها، طبیعتا  خودشان را همواره در معرض شانس و تهیه موقعیت بهتر، قرار می دهند.

3 – بهره برداری از فرصت

افراد زیادی وجود دارند که چشمشان را بر روی فرصت ها می بندند یا متوجه آنها نمی شوند اما منطق عمومی نشان داده است که شانس به صورت موقعیت های جدید، درِ خانه همه را می زند.  با این وجود، فقط آنهایی که امادگی بهره برداری از فرصت ها را دارند خوش شانس و موفق هستند.

آدم های که شاهد خوش اقبالی شان هستیم در حقیقت گوش به زنگ ظهور هر پدیده تازه و غیرقابل پیش بینی هستند. خوش شانس ها افرادی هستند که قادرند به سرعت تصمیمات و برنامه ریزی ها و حتی هدف های شان را با موقعیت جدید وفق بدهند.

4 – درک و شعور

دانستنی ها دو نوع هستند. دانش ظاهری آن است که افراد از طریق خواندن کتاب و رفتن به مدرسه می آموزند. دانش باطنی اما از طریق تجربه و کشف و شهود به دست می آید. افراد خوش شانس همان هایی هستند که می توانند دانش ظاهری و باطنی را ترکیب کنند. ترکیبی که باعث می شود از هوش عاطفی بیشتری برخوردار شوند. آنها با این مجموعه از قابلیت های فردی می توانند هم به درک بهتری از شرایط اجتماع پیرامون برسند و هم به یک پیشبینی درست تر از روند اتفاقات، دست پیدا کنند.

5 – تطبیق پذیربودن

از هراکلیتوس، فیلسوف یونانی نقل شده است که جهان هر لحظه در حال تغییر است و برای همین هیچکس نمی تواند مثلا در یک رودخانه دوبار شنا کند. این روزها که سرعت تغییرات بیشتر از همیشه است از ادعای او پا فراتر گذاشته شده است. این روزها، انسانها حتی نمی توانند یکبار هم در یک رودخانه شنا کنند چون رودخانه زندگی به سرعت در حال تغییر است.

آدم های خوش شانس تر جزو تطبیق پذیرترها هستند و به همین علت نیز می توانند با تغییراتی که مدام صورت می گیرد همراه باشند. همراهی که به آنها امکان موفقیت بیشتر می دهد.

منبع:

The 8 Habits of Highly Lucky People

https://www.psychologytoday.com/blog/the-blame-game/201601/the-8-habits-highly-lucky-people?utm_source=FacebookPost&utm_medium=FBPost&utm_campaign=FBPost

دیدگاهتان را بنویسید