قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > هر حرکت کوچکی می تواند به سلامت شما کمک کند

هر حرکت کوچکی می تواند به سلامت شما کمک کند

دوستداران ورزش شدید تنها کسانی نیستند که از فعالیت های بدنی بهره مند می شوند. مطالعات نشان می دهد که تمرین های با دامنه پایین – حتی فعالیت هایی که از آنها به عنوان ورزش یاد نمی شود – هم می توانند سلامتی  شما را بهبود بخشند.

هر حرکت کوچکی می تواند به سلامت شما کمک کند

اکنون  تحقیقات جدید منتشر شده در JAMA Network Open نشان می دهد که هر نوع تحرک هر چند کوچک هم می تواندبر سلامتی  تأثیر بگذارد. در مقایسه با زنانی که ورزش می کنند ، افرادی که فعالیت بدنی کمی دارند ، ممکن است تا ۴۲٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر مانند حمله قلبی و ۲۲٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی باشند .

فعالیت سبک شامل “بیشتر تحرکات زندگی روزمره است” ، این را آندره لاکوریکس ، محقق ، استاد و رئیس اپیدمیولوژی دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو می گوید . راه رفتن ، لباس پوشیدن ، چک کردن نامه ، هرس باغ و شستن ظروف همه حساب می شوند.

لاکوریکس می گوید: “اینها نمونه هایی از فعالیت های زندگی روزمره است که ما فکر نمی کنیم آنها ورزش باشند ، اما ما زمان زیادی را صرف انجام آنها می کنیم و آنها به نوعی  حرکت هستند.”.

محققان داده های مربوط به تقریباً ۶۰۰۰ زن سالم ایالات متحده را در سن ۶۳ سال و بالاتر بررسی کردند ، که همه آنها ردیاب های ورزشی  را برای ضبط سطح فعالیت برای یک هفته پوشیدند.

طی یک دوره پیگیری تا پنج سال ، ۱۴۳ نفر دچار بیماری قلبی عروق کرونر و ۵۷۰ نفر دیگر نوعی بیماری قلبی عروقی  شدند . که شامل حمله قلبی ، سکته مغزی و نارسایی قلبی بود.

باید سطح فعالیت خود را تا حد ممکن افزایش دهیدلا کوریکس می گوید: “لازم نیست که شما دامنه فعالیت هایتان زیاد باشد فقط باید بیشتر تحرک داشته باشید.”

مطالعات دیگر حاکی از آن است که فقط ۳۰ دقیقه تحرک اضافی در روز می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

لاکوریکس می گوید: ” شما مجبور نیستید یکباره آن را انجام دهیدشما می توانید ۱۰ دقیقه تا انتهای خیابان راه بروید ، یا در خانه خود قدم بزنید.”

جدیدترین رهنمودهای مربوط به فعالیتهای می خواهد که “بیشتر حرکت کنند و کمتر بنشینند” اما دستورالعمل ها هنوز هم هر هفته ۳۰۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​را توصیه می کنند – که می تواند به خصوص برای افراد سالخورده یا کسانی که با مشکلات سلامتی روبرو هستند ، دلهره آور باشد.

لاکوریکس می گوید: “وقتی یک زن مسن می شود باید به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش متوسط ​​و قوی  داشته باشد [اما ورزش] فقط فعالیت بدنی در اوقات فراغت نیست بلکه شامل کارهایی است که از دقیقه ای که از رختخواب خارج می شویم تا دقایقی که دوباره در رختخواب برمی گردیم است. “

بیماری های قلبی قاتل اصلی زنان و مردان است. “من می خواهم به همه زنان مسن  بگویم  که ما به شما توجه می کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به خودتان یاد دهید که تا جایی که ممکن است بتوانید از خواب برخیزید و حرکت کنید”.

دیدگاهتان را بنویسید